آموزش کانتورینگ چشم های تک پلکی
کانتور چشم های تک پلکی
شهریور ۱, ۱۳۹۷
آموزش تهیه روغن حنا
آموزش درست کردن روغن حنا
شهریور ۲, ۱۳۹۷

فواید حنا برای مو

مزایای حنا برای موها

فواید حنا برای مو

فواید حنا برای مو

   حنا یکی از گیاهان طبیعی است که فواید بسیاری برای تقویت پوست و مو دارد! حنا در کشورهای عربی و هند در بسیاری از مراسم های مذهبی و به ویژه مراسم ازدواج مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور ایران نیز این گیاه محبوبیت زیادی داشته و معمولا به عنوان یه رنگ موی طبیعی از گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این از حنا برای ایجاد طرح و نقش روی دست و پا هم مورد استفاده قرار می گیرد. حنا دارای خواص زیادی برای مو است که در این مطلب سعی داریم آن ها را به شما آموزش دهیم:
- حنا به عنوان رنگ مو طبیعی
   حنا یه رنگ موی طبیعی و بدون مواد شیمایی و عوارض جانبی است که علاوه بر اینکه رنگ موها را به قرمز و یا قهوه ای مایل به قرمز تغییر می دهد بلکه می تواند موهای سفید را نیز به صورت کامل پوشش دهد. در حالت عادی موهای سفیدی که لابه لای موهای تیره رشد می کنند، خیلی آشکار هستند اما زمانی که موها با حنا رنگ شوند، این موهای سفید و خاکستری، رنگی شبیه به قرمز و قهوه ای به خود می گیرند و زمانی که با موهای طبیعی ترکیب شوند، حالت طبیعی و خوبی برای موها ایجاد می گردد.
روش درست کردن حنا برای رنگ کردن مو
   پودر حنا را با مقداری آب ترکیب کنید تا حالت خمیری و نرمی پیدا کند. برای تقویت موها می توانید تخم مرغ و مقداری آب لیمو هم به ترکیب آب و حنا اضافه نمایید. اما باید دقت داشه باشید که مایع خمیری حنا خیلی سفت و یا آبکی نشود. این خمیر را به موها بزنید و اجازه دهید به مدت 2 تا 3 ساعت روی موها بماند تا خشک شود. می توانید از یک پوشش پلاستیکی یا پارچه ای هم روی موها استفاده کنید. بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده موها را با آب بشووید. توصیه می کنیم که در شست و شوی اول از شامپو استفاده نکنید. بعد از گذشت 2 روز موها را با شامپو بشویید و از روغن های مخصوص مو استفاده کنید تا رنگ موها جلوه بهتری داشته باشد.
- حنا برای کنترل شوره پوست سر
   حنا دارای طبیعتی خنک کننده و تسکین دهنده است. علاوه براین خاصیت ضدمیکروبی و ضدقارچی نیز دارد و به همین دلیل در از بین بردن عفونت پوست سر که معمولا با پوسته پوسته شدن، شوره سر و یا خارش همراه است بسیار مؤثر می باشد. شوره سر معمولا به دلیل عفونت قارچی در پوست سر اتفاق می افتد. حنا می تواند به راحتی شوره سر را درمان کرده و موهای سالم تر و براق تری را برای شما ایجاد کند. 
- حنا برای نرم کنندگی عمیق موها
   حنا اثر خشکی خیلی کمی روی موها دارد اما زمانی که با تخم مرغ ترکیب شود، می تواند به خوبی موها را مرطوب و نرم کند. حنا و تخم مرغ یه ماسک نرم کننده طبیعی و عالی برای موها می باشند.
روش درست کردن ماسک حنا برای نرم کردن مو
   برای درست کردن این ماسک باید 2 فنجان پودر حنا را با یک  تخم مرغ و مقداری آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را به خوبی به تمام قسمت های مو آغشته کنید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت روی موها بماند و بعد با استفاده از یک شامپوی ملایم موها را شستشو دهید. از این ماسک هفته ای 1 بار استفاده کنید تا موهایی نرم و لطیف داشته باشید.
- حنا برای درمان موخوره و موهای آسیب دیده
   اگه موهای شما خشک، خشن، آسیب دیده و دارای موخوره هستند بهتر است از حنا برای برطرف کردن این مشکلات استفاده کنید. حنا درمان عالی برای موهای آسیب دیده می باشد و باعث تقویت و بهبود وضعیت موها می گردد.
روش استفاده از حنا برای درمان موخوره
   برای درمان موخوره توصیه می کنیم از ترکیب مقداری حنا با 2 تا 3 قاشق روغن آووکادو و تخم مرغ استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید و در صورت سفت بودن مقداری آب به آن اضافه کنید تا نرم تر شود. این ترکیب را به خوبی به تمام قسمت های مو آغشته کنید و بعد از گذشت 2 ساعت موها را با آب گرم بشویید. از این روش هم می توانید هر هفته یا 10 رز یکبار استفاده کنید.
- حنا برای افزایش رشد موها و کاهش ریزش مو
   حنا یک  درمان طبیعی و شگفت انگیز برای افزایش رشد موها است و به شما کمک می کند تا ریزش موهایتان تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر این باعث ضخیم تر شدن تارهای مو نیز خواهد شد.
روش استفاده از حنا برای افزایش رشد موها
   ابتدا یک فنجان دانه شنبلیله را درون آب خیس کنید و اجازه دهید به مدت یک شبانه روز در آب بماند. سپس دانه های شنبلیله را از آب جدا کنید و این آب را با مقداری حنا مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. این خمیر را روی موها و پوست سر بمالید و بعد از گذشت 2 تا 3 ساعت موها را با آب ولرم بشویید. از این روش هر دو هفته یکبار استفاده کنید و شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن روی رشد موهای خود باشید.

فواید حنا برای موReviewed by سه رخ on Aug 23Rating: 2.5فواید حنا برای موحنا یکی از گیاهان بسیاری طبیعی و مؤثر برای ترمیم و تقویت موها است که موجب رفع شوره و افزایش رشد موها خواهد شد. در این مقاله فواید حنا برای مو را به شما آموزش می دهیم.

حنا یکی از گیاهان بسیاری طبیعی و مؤثر برای ترمیم و تقویت موها است که موجب رفع شوره و افزایش رشد موها خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *