ماسک صورت خشک
ماسک صورت برای پوست ‌غیر یکنواخت یا خشک
تیر ۱۸, ۱۳۹۸
ماسک صورت خشک
ماسک صورت برای پوست ‌غیر یکنواخت یا خشک
تیر ۲۱, ۱۳۹۸

نکات خرید لاک برای خانم های باردار (قسمت۲)

لاک برای خانم های باردار

نکات خرید لاک برای خانم های باردار (قسمت۲)

نکات خرید لاک برای خانم های باردار (قسمت۲)

توجه به ترکیبات موجود در لاک‌ ها
بهترین راه برای خرید لاک مناسب برای دوران بارداری، توجه به ترکیبات موجود در آن است و پیشنهاد می‌کنیم لاکی خریداری کنید که خبری از مواد شیمیایی زیر در آن نباشد:
- تولوئن (Toluene)
این ماده‌‌ شیمیایی را در بیشتر لاک ‌ها می‌توان یافت. حضور تولوئن در لاک موجب روان ‌شدن ترکیبات آن شده تا لاک به ‌راحتی روی ناخن مالیده شود. تولوئن نقش مهمی در زیبایی نهایی لاک ناخن دارد و فرایند لاک ‌زدن را ساده ‌تر می‌ کند. اما بانوان باردار نباید به هیچ عنوان در معرض تولوئن قرار بگیرند؛ زیرا این ماده‌ شیمیایی به دستگاه عصبی بدن آسیب وارد می‌ کند و برای نوزادی که در شکم مادر است ضررهای زیادی دارد. به این نکته نیز اشاره کنیم که حتی تنفس تولوئن به ریه، چشم و گلو آسیب وارد می ‌کند.
- فرمالدهید (Formaldehyde)
این ماده‌ شیمایی نقش اصلی را در خشک‌ کردن لاک دارد و از ناخن ‌ها در برابر باکتری‌ ها محافظت می‌ کند. فرمالدهید، گازی بی ‌رنگ و بو و اشتعال ‌زا است و در کنار استفاده در لاک‌، در سایر مواد آرایشی نیز حضور دارد. التهاب‌ های پوستی را می ‌توان از اصلی ‌ترین عارضه ‌های قرارگرفتن در معرض فرمالدهید ذکر کرد. همچنین خطرهای جدی را به سلامتی فرد وارد می ‌کند.
- دی‌بوتیل فتالات (Dibutyl phthalate)
این ماده‌ شیمیایی بی ‌رنگ ‌و بو نقش نرم‌کننده و حلّال را در لاک ایفا می‌ کند و موجب می‌ شود تا لاک روی ناخن با حالتی نرم و انعطاف‌پذیر قرار بگیرد. تحقیقات آزمایشگاهی نیز این امر را ثابت کرده است که دی‌بوتیل فتالات بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید خطرناک است و به ‌راحتی از طریق پوست وارد بدن می‌ شود و به نوزادی که در شکم مادر است صدمه‌ وارد می ‌کند. این ماده همچنین با اختلال در ترشح هورمون ‌ها به صورت غیرمستقیم نیز آسیب‌ های فراوانی را به دنبال دارد.
خرید لاک بی‌ضرر برای دوران بارداری
در ادامه نکاتی مناسب برای خرید لاک در دوران بارداری را به شما اموزش می دهیم:
- انصافاً باید اعتراف کرد لاک ‌زدن در دوران بارداری کار سخت و دشواری است و درنتیجه پیشنهاد می ‌کنیم در حد امکان لاکی خریداری کنید که دوام بیشتری داشته باشد و دست کم هفت تا ده روز روی ناخن ‌ها باقی بماند. این کار مانع از تجدید لاک می شود و پوست شما کمتر در معرض ترکیبات لاک قرار خواهد گرفت.
- شکنندگی لاک و خراش ‌برداشتن آن یکی دیگر از علت ‌هایی است که موجب می ‌شود دوباره لاک را تجدید کنید؛ در نتیجه بهتر است محصولی انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته باشد و به‌راحتی دچار ترک و سائیدگی نشود.
- لاک‌ هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند راحت ‌تر روی ناخن زده می ‌شوند؛ اما این لاک ‌ها برای بانوان باردار آسیب‌ هایی را به دنبال دارند؛ بنابراین به دنبال لاک ‌هایی باشید که فرایند استفاده‌ ساده و راحتی داشته باشند و ترکیبات شیمیایی آن‌ ها نیز کمتر باشد.
- در کنار توجه زیاد به ترکیبات لاک، به جنس برس آن نیز توجه کنید. به خانم ‌های باردار پیشنهاد می ‌کنیم لاک ‌هایی با برس‌ بزرگ و پهن خریداری کنند. این برس ‌ها فرایند لاک‌زدن را ساده ‌تر می‌کند و با یک حرکت برس، سطح ناخن‌ ها به لاک آغشته می ‌شوند.

نکات خرید لاک برای خانم های باردار (قسمت۲)Reviewed by آرایشگاه on Jul 12Rating: 3.0نکات خرید لاک برای خانم های باردار (قسمت۲)خانم های باردار در دوران بارداری خود باید سعی کنند لاک هایی را خریداری کنند که ارگانیک بوده و درصد شیمیایی بودن آن بسیار کم باشد. در این مقاله نکات خرید بهترین لاک برای خانم های باردار را بررسی می کنیم.

خانم های باردار در دوران بارداری خود باید سعی کنند لاک هایی را خریداری کنند که ارگانیک بوده و درصد شیمیایی بودن آن بسیار کم باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *