مراقبت پوست
لکه های پوستی روشن
آذر ۲۲, ۱۳۹۸
سلامت ناخن
علت تیرگی و جویدگی ناخن
آذر ۲۴, ۱۳۹۸

روش های مختلف لایه برداری پوست

پوست

لایه برداری پوست

روش های مختلف لایه برداری پوست:

پیلینگ و انواع آن:

امروز افراد برای جوانسازی و رفع چین و چروک ها و بخصوص خطوط ریز صورت از روش های متفاوتی برای لایه برداری پوست استفاده می کنند. برخی روش های لایه برداری تهاجمی و برخی غیرتهاجمی هستند و اثرات موقتی دارند. البته اغلب روش های لایه برداری تاثیری موقتی دارند اما به هرحال بی تاثیر در بهبود وضعت پوست و زیبایی صورت نیستند.

حتما تاکنون درمورد لایه برداری پوست و یا پيلينگ پوست شنیده اید و یا از محصولاتی که در غالب اسکراب و كر‌م های لايه بردار برای جوانسازی پوست تولید و عرضه می شوند استفاده کردید.

اما چون همیشه به صورت کلی درمورد پيلينگ و لایه‌ برداری صحبت می شود ممکن است ندانید که روش های مختلف لایه برداری پوست مكانيسم‌ هاي مختلفی دارند. بنابراین اگر قصد لایه برداری پوست را دارید بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین و مناسب ترین روش درمانی را به شما پیشنهاد کند.

لایه‌ برداری و پیلینگ پوست:

در این روش درمانی سلول‌ هاي مرده از روي پوست حذف مي‌ شوند. هرچه سن بالاتر برود پوست نیروی خود برای دفع سلول‌ هاي مرده را از دست می دهد، بنابراین خوب است که با لایه برداری به تنفس و جوانسازی پوست کمک کنیم. لایه برداری و یا پیلینگ پوست به سه روش شيميايي، مكانيكي و ليزر صورت می گیرد که در ادامه بیشتر درموردشان خواهیم گفت:

روش های لایه برداری:

لایه‌ برداری شيميایی:

در این روش با استفاده از اسيدها و آنزيم‌ هاي بخصوصی سلول‌ هاي مرده را ازبین میبرند. در واقع در این روش پوست سوختگي شيميايي خفيف و كنترل شده ای را تجربه می کند و با این سوختگی خفیف پوست تحریک به کلاژنسازی می شود. با توجه به ماده ای که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، لایه برداری دوام و تاثیرگذاری خواهد داشت.

محصولات لایه بردار بدون نسخه:

كرم‌ها يا محلول‌ هاي شيميايي حاوي ‌رتينوئيدها، آلفاهيدروكسي اسيد، آنزيم‌هاي طبيعي و… لایه بردار پوست هستند.

با توجه به نوع محلول يك تا ۱۴ روز پس از استفاده از این کرم ها، سلول‌هاي مرده از بین می روند و سلول‌هاي جوان رشد می کنند. از اسیدهای میوه که غلظت پایین‌ تری دارند را می توانید از داروخانه ها و بدون نسخه تهیه كنید و پیش از خوابیدن به پوست بزنید.

لایه برداری مكانيكی:

در این روش از مواد ساينده‌ که همچون سنباده روي پوست كشيده مي‌ شوند استفاده می کنند. همراه این لوازم ساینده از داروهای پوست استفاده می شود و تاثیر لایه برداری افزایش می یابد. از این روش برای رفع لک های پوستی نیز بسیار استفاده می شود.

كرم های اسكراب:

کرم های اسکراب حاوی دانه های سفتی هستند که پوست را خراش می دهند، سلول های مرده را حذف می کنند و پوست را تحریک به کلاژنسازی می کنند.

اگر دچار جوش و آکنه می شوید، پوستتان خشک و یا چرب است استفاده از این اسکراب ها در کنار درمان های دارویی می تواند اثرگذار باشد و مشکلات پوستی را بهبود ببخشد.

موارد استفاده از لایه‌ برداری پوست:

اگر زیاد دچار جوش‌ های سرسیاه و سرسفید می شوید و یا ضایعات کیستیک و ضایعات التهابی دارید.

اگر روی پوست صورت کک‌ ومک و لکه‌ های تیره و روشن دارید.

برای رفع کراتوزهای آفتابی و کاهش چین‌ و چروک‌ های پوست.

تضعیف اسکارهای ناشی از زخم.

در چه مواردی نباید لایه‌ برداری انجام دهیم:

اگر پوست تیره ای دارید، پوستتان خیلی حساس است.

اگر پوستتان به نور حساسیت نشان می دهد و یا داروی خاصی مصرف می کنید.

اگر دچار مشکلات روانی هستید.

اگر صورتتان مرتبا تبخال میزند و یا دچار درماتیت فعال صورت هستید.

روش های مختلف لایه برداری پوستReviewed by Arayesh on Dec 14Rating: 3.0روش های مختلف لایه برداری پوستروش های مختلف لایه برداری پوست. امروز افراد برای جوانسازی و رفع چین و چروک ها و بخصوص خطوط ریز صورت از روش های متفاوتی برای لایه برداری استفاده می کنند.

روش های مختلف لایه برداری پوست. امروز افراد برای جوانسازی و رفع چین و چروک ها و بخصوص خطوط ریز صورت از روش های متفاوتی برای لایه برداری استفاده می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *