ناخن
علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن
آذر ۲۱, ۱۳۹۸
پوست
روش های مختلف لایه برداری پوست
آذر ۲۳, ۱۳۹۸

لکه های پوستی روشن

مراقبت پوست

لکه های پوستی

لکه های پوستی روشن:

چهارلکه پوستی شبیه بهم:

گاهی ممکن است روی پوست برخی نقاط بدن یا صورت و دست ها لکه هایی را مشاهده کنید که پیش از این وجود نداشتند و حتی ظاهرشان نیز شبیه به خال های معمولی که بصورت مادرزادی و یا بخاطر عوامل مختلفی همچون نور آفتاب و ژنتیک بروز می کنند نیست. این خال ها معمولا بسیار روشن هستند و شباهتی به خال های دیگر ندارند.

تمام لکه ها مشکی یا قهوه ای روشن نخواهند بود، گاهی ممکن است دچار لکه های بسیار روشن و حتی روشن تر از رنگ پوست شوید. لکه های خیلی روشن و حتی بی رنگ ممکن است ابعاد و قطر چند سانتی و یا حتی یک میلی متری داشته باشند. این لکه ها نیز همچون خال ها و کک و مک بیشتر در دست و صورت بروز می کنند. لک های پوستی که خیلی کم رنگ و گاها سفید هستند به طور کلی ۴ نوع معروف و شایع دارند که در ادامه بیشتر درموردشان توضیح خواهیم داد:

اگزمای آفتابی یا آلبا:

این لکه های پوستی بیشتر در صورت و پوست نوجوانان و کودکان بروز می کند. لکه های ناشی از اگزمای آفتابی روشن تر از حد معمولا هستند، سطحی پوسته پوسته دارند و کمی خشک هستند و همانطور که اشاره کردیم بیشتر پوست و صورت کودکان و نوجوانانی که پوست خشک دارند را درگیر می کند. اگر کودک بیش از حد معمولا مقابل نور آفتاب قرار بگیرد بیش از دیگران مستعد ابتلا به آلبا یا اگزمای آفتابی است. اگزمای آفتابی گاهی در اندام دیگر نیز بروز می کند. این بیماری پوستی به قارچ تینا ورسی کالر و پیسی شباهت ظاهری زیادی دارد و معمولا اگر پزشک غیر متخصص باشد نمی تواند آن را به درستی تشخیص دهد و درمان کند.

قارچ های سطحی پوست:

ابتدائا نیز گفتیم که برخی از بیماری های پوستی با اگزمای آفتابی تشابه دارند که تینا ورسی کالر یکی از آن هاست. این بیماری پوستی در واقع نوعی قارچ سطحی پوست بشمار می رود. به البا یا اگزمای آفتابی شباهت دارد و بیشتر اندام فوقانی بدن همچون گردن را درگیر می کند، البته ممکت است در صورت نیز بروز کند. این بیماری در هر سنی می تواند فرد را درگیر کند. این قارچ پوستی را می توان با لکه های قهوه ای کم رنگ تا تیره، در سایزهای متفاوت تشخیص داد، گاهی فرد هر دو لکه تیره و روشن را با هم دارد که در این حالت تشخیص بیماری سخت می شود و لازم است حتما متخصص پوست را بررسی و معاینه کند.

پیسی، برص یا ویتیلیگو:

چون این بیماری پوستی تقریبا غیرقابل درمان است به نظر اغلب مردم ترسناک است. پیسی معمولا کم کم گسترش پیدا می کند این حالت به خاطر عامل ژنتیک است. از هر رده سنی ممکن است افراد دچار این بیماری شوند. لکه های ناشی از بروز پیسی یا برص بسیار روشن هستند و گاهی بصورت سفیدی کاغذ بروز می کنند. گاها پیسی را با قارچ سطحی پوست و آلبا اشتباه می گیرند چرا که به یکدیگر شباهت دارند. بنابراین برای تشخیص درست نیاز به معاینه متخصص پوست و مو است.

نووس یا لکه مادرزادی پوست:

نووس یا لکه های مادرزدای قهوه ای یا تیره نخواهند بود و حتی از پوست کودک نیز روشن تر هستند. نووس به برص یا پیسی شباهت دارد و در سنین کودکی در نمی تنه بالا و صورت بوجود می آید. مزیت نووس نسبت به پیسی این است که تشدید نمی شود و به همان صورت باقی می ماند.

لکه های پوستی روشنReviewed by Arayesh on Dec 13Rating: 3.0لکه های پوستی روشنلکه های پوستی روشن. چهارلکه پوستی شبیه بهم. گاهی ممکن است روی پوست برخی نقاط بدن یا صورت و دست ها لکه هایی را مشاهده کنید. رنگ پوست.

لکه های پوستی روشن. چهارلکه پوستی شبیه بهم. گاهی ممکن است روی پوست برخی نقاط بدن یا صورت و دست ها لکه هایی را مشاهده کنید. رنگ پوست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *