مو
دلایل شایع سفید شدن مو
آذر ۲۰, ۱۳۹۸
مراقبت پوست
لکه های پوستی روشن
آذر ۲۲, ۱۳۹۸

علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن

ناخن

علت ریش شدن ناخن

علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن:

ریش ریش شدن ناخن و پوست اطراف ناخن‌ معمولا به علت خشکی پوست بوجود می آید. اغلب افراد تصور می کنند این حالت به خاطر کمبود ویتامینها رخ می دهد اما این فکر صحیح نیست و خیلی علل متفاوتی دارد:

علل شایع ریش ریش شدن ناخن ها:

خشک شدن پوست اطراف ناخن:

مرطوب و خشک شدن مکرر پوست اطراف ناخن ممکن است شکستگی و ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن را درپی داشته باشد. زنان خانه ‌دار و افرادی که مشاغلشان با مواد شوینده ارتباط مستقیم دارد بیشتر دچار این حالت می شوند، چون چربی ناخن هایشان کاهش می ‌یابد و پوست آن ریش ریش می‌ شود. خیلی کم پیش می آید که کودکان دچار این حالت شوند. درمان نکردن ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن سبب می شود دچار التهاب ناخن، عفونت و قارچ پا و دست در پوست شوید. از پمادهای چرب کننده و مرطوب کننده مناسب پوست برای چرب کردن پوست اطراف ناخن استفاده کنید و پوست آن را مالش دهید تا از بروز قارچ و التهاب جلوگیری کنید.

تغییر فصل:

با ورود به روزهای سرد سال ناخن ها بیشتر ریش ریش می شوند. البته این حالت شامل حال همه نمی شود. در ایام سرد پوست اطراف ناخن زودتر خشک می شود.

در تماس بودن با مواد شیمیایی محلول در آب:

افرادی که زیاد دستشان در آب باشد و آب نیز حاوی مواد شیمیایی باشد بیشتر دچار ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن می شوند. تماس طولانی مدت با آب سبب می شود بافت شاخی پوست دور ناخن زیاد خیس و خشک و در نتیجه دچار شکستگی شود.

جویدن ناخن:

افرادی که ناخن را می جوند نیز دچار ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن می شوند. آب دهان سبب نمدار شدن و خشک شدن پوست اطراف ناخن می شود و زمینه را برای ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن فراهم می کند. چون فرد در روز ممکن است چندین بار اینکار را تکرار کند شکستگی و ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن تشدید می‌ شود. جویدن ناخن هم سبب آسیب دیدن ناخن ها و پوست اطراف آن ها می شود و هم برای دندان های شما ممکن است مشکلی بوجود آورد. کسانی که ناخن های خود را می جوند بیشتر دچار فرورفتگی ناخن در گوشت می شوند.

مانیکور ناخن:

از جمله علل شایع ریش ریش شدن ناخن ها و پوسته اطراف ناخن مانیکور مانیکور ناخن ها به صورت غلط و غیر تخصصی است. همیشه از ناخن گیر شخصی استفاده کنید و ناخن ها را به یک صورت کوتاه و مرتب کنید تا پوست و بافت اطراف ناخن ها آسیب نبیند و ریش ریش نشود. ریش ریش شدن ناخن ها باید درمان شود در غیر اینصورت سبب بروز عفونتی به نام پارونیشیا یا کژدمه  paronychia خواهد شد.

سه نوع عفونت  paronychia شایع است که بیشتر افراد را درگیر می کند. آن ها عبارتند از:

عفونت های باکتریایی

عفونت های کاندیدال: کاندیدال ها در واقع نوعی مخمر هستند.

عفونت قارچی: قارچ بصورت طبیعی همیشه زمینه رشد در پوست و ناخن را دارند و با مساعد بودن شرایط رشد به سرعت در ناخن و پوست گسترش پیدا می کنند.

توجه کنید اگر دچار عفونت ناخن شوید، پوست اطراف ناخن قرمز می شود و همراه ورم بروز خواهد کرد و البته ممکن است دردناک و گاها همراه با چرک ناخن نیز باشد.

علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخنReviewed by Arayesh on Dec 12Rating: 3.0علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخنعلت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن. ریش ریش شدن ناخن و پوست اطراف ناخن‌ معمولا به علت خشکی پوست بوجود می آید. به خاطر کمبود ویتامینها رخ می دهد.

علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن. ریش ریش شدن ناخن و پوست اطراف ناخن‌ معمولا به علت خشکی پوست بوجود می آید. به خاطر کمبود ویتامینها رخ می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *