پوست
رفع سلولیت در باسن و بازو
آذر ۱۹, ۱۳۹۸
ناخن
علت ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن
آذر ۲۱, ۱۳۹۸

دلایل شایع سفید شدن مو

مو

دلایل سفیدی مو

دلایل شایع سفید شدن مو:

سفیدی مو:

سفید شدن موها از جمله علائم افزایش سن و یا پیری زودرس است و زیبایی فرد به ویژه در بانوان تحت تاثیر قرار می دهد. اگر در میان موها تارهایی سفید دیدید خیلی تعجب نکنید چرا که سفید شدن موها مشکلی شایع است و تنها به علت پیری بروز نمی کند.

سفیدی مو اگر در اثر افزایش سن و به صورت ارثی باشد، طبیعی است ولی اگر بصورت غیر طبیعی موهایتان سفید شود باید علت را تشخیص دهید.

روند سفید موها در دوره پیری طبیعی تلقی می شود و غیر قابل کنترل است. خیلی از افراد پیش از سن پیری دچار سفیدی مو می شوند و این اتفاق بسیار برایشان ناخوشایند است. برای اینکه از سفیدی زودرس موها جلوگیری کنید بهتر است از مصرف مواد شیمیایی بپرهیزید و از موها مرتبا مراقبت کنید. از مواد طبیعی و گیاهان رنگی برای رنگ کردن و تیره کردن موها استفاده کنید و مصرف رنگ ها را به حداقل برسانید. خوب است بدانید که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو در سر حرارت زیادی ایجاد می کنند و گاهی ممکن است سلامت فرد را تهدید کنند. غذاهای سالم بخورید و مصرف کافئین و نوشابه های گاز دار را به حداقل برسانید و مصرف سبزیجات و میوه ها را افزایش دهید.

۴ عامل سفید شدن زودرس مو:

وضعیت پزشکی:

در بیماری خودایمنی بدن به سلول ها حمله می کند و فولیکول های مو نیز از این قاعده مستثنا نیستند، بنابراین امکان دارد با بروز بیماری خودایمنی موها پیش از پیری سفید شوند.

کمبود ویتامین B12 یا غده تیروئید و هیپوفیز دیگر علت بروز پیری زودرس و سفیدی مو هستند. اگر این مشکلات بدن را رفع کنید سفیدی موها ازبین خواهد رفت و قابل درمان است. اگر در خانواده سابقه سفیدی مو در سنین جوانی را ندارید ممکن است مشکلی در سلامت تیروئید، سطوح ویتامین، و کم خونی بروز کرده باشد و باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید.

استرس مزمن:

پژوهشگران معتقدند که بین سفید شدن زودرس موها و استرس ارتباط مستقیم وجود دارد. با اینکه پژوهش های زیادی در زمینه آثار استرس در سفید شدن زودرس موها انجام نشده است، ولی برخی شواهد حاکی از این موضوع هستند که ارتباط مستقیمی بین استرس و سفیدی مو وجود دارد.

کمبود ویتامین:

در اغلب موارد کمبود ویتامین B12 باعث می شود که موها زودتر سفید شوند. کسانی که گوشت و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند و  گیاهخوار شده اند به دلیل محدودیت هایی رژیم غذایی در معرض سفید شدن زودرس موها قرار دارند

مصرف داروهای ضد بارداری نیز می تواند سفیدی مو را درپی داشته باشد. کسانی که از مشکلات گوارشی معده و روده رنج می برند نیز درمواردی موهایشان زودتر سفید می شود.

سیگار کشیدن:

استعمال دخانیات علاوه بر تاثیر مخرب در ریه ها و پوست، روی موها و سلامت آن ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. چین و چروک تنها مختص پوست صورت نیست و در پوست سر نیز بروز می کند. ما آن را مشاهده نمی کنیم اما این اتفاق فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد. با سیگار کشیدن مداوم روند پیری افزایش می یابد.

دلایل شایع سفید شدن موReviewed by Arayesh on Dec 11Rating: 3.0دلایل شایع سفید شدن مودلایل شایع سفید شدن مو. سفید شدن موها از جمله علائم افزایش سن و یا پیری زودرس است و زیبایی فرد به ویژه در بانوان تحت تاثیر قرار می دهد.

دلایل شایع سفید شدن مو. سفید شدن موها از جمله علائم افزایش سن و یا پیری زودرس است و زیبایی فرد به ویژه در بانوان تحت تاثیر قرار می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *