فر کردن مژه
فر کردن دائمی مژه (قسمت۲)
خرداد ۳۰, ۱۳۹۸
درمان ریزش مو
مزوتراپی روشی برای درمان ریزش مو
خرداد ۳۱, ۱۳۹۸

فواید ماساژ صورت (قسمت۲)

مزایای ماساژ صورت

فواید ماساژ صورت (قسمت۲)

فواید ماساژ صورت (قسمت۲)

   ماساژ و ماساژ درمانی دانشی است که از گذشته در ایران, چین, یونان و روم ترویج زیادی داشت. بقراط پزشکی را دانش مالش دادن درست بدن می ‌دانست و اعتقاد داشت این شیوه درمانی در بیماری ­‌های مزمن و کنترل درد کاربرد فراوان دارد. ماساژ امروزه نیز در اروپا, آمریکا و ژاپن از اصول اصلی درمانی به شمار رفته و در دانشگاه ­‌ها رشته خاص خود را دارد که تلاش می ­‌کنند بدن انسان را با ماساژ درمانی از حالت سمپاتیک (حمله، فشار و استرس) به حالت پاراسمپاتیک (آرامش و بدور از درد و اضطراب) تغییر دهند.
   پوست کلا از 3 لایه اپیدرم، درم و زیرپوست تشکیل شده است. اپیدرم لایه رویی پوست است که با بالا رفتن سن، تغذیه بد، مصرف دخانیات و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش نور خورشید موجب تخریب اپیدرم و غیر فعال­ شدن و سپس مردن سلول ­های اپیدرم می‌شود. ماساژ پوست ضمن افزایش جریان خون موجب فعال سازی فیبروبلاست شده و بافت ­های پوست بازسازی می­ شوند. ماساژ صورت موجب می‌ شود که چربی ­های انباشته شده زیر پوست از منافذ پوست خارج شده و بدین­ صورت از ایجاد جوش ­های پوستی و آکنه پیشگیری می­ کند و افرادی که دچار آن هستند را بهبود می ­­بخشد. همچنین فرآیند برداشته شدن لایه پوست مرده و جایگزینی پوست تازه را سرعت می ­بخشد.
   با افزایش جریان خون، تحریک فیبروبلاست و ترشح زیاد کلاژن و همچنین تقویت ماهیچه‌ های صورت باعث می ‌شوند که به مرور زمان چین و چروک صورت از بین رفته، افتادگی درمان شده و نیز پوست روز به روز شفاف تر و درخشان ­تر شود. ماساژ صورت موجب افزایش جریان خون در سلول ­های پوست و لایه ­های آن می­­ شود. همچنین این ماساژ با تحریک غدد لمفاوی که در صورت و در امتداد آرواره بسیار زیاد هستند موجب دفع سموم و مواد زائد در سلول ­های پوست صورت می شود. این دو عامل در کنار لایه برداری پوست که در بالا به آن اشاره شد موجب شفافیت پوست صورت خواهند شد.
   برای زیبایی صورت برخی از پزشکان راه ­های تهاجمی از جمله جراحی پلاستیک, بوتاکس (فلج کردن ماهیچه ها) و تزریق فیلر چربی یا ژل را تجویز می ­کنند که بسیار هزینه بر است و همچنین برگشت­پذیر که باید با پرداخت هزینه تجدید شود و عوارض بسیاری نیز دارد. اما ماساژ درمانی بسیار راحت و کم هزینه است. اگر از دست برای ماساژ صورت استفاده می ­کنید باید حتما دست­ ها را کامل با آب و صابون بشویید و همچنین تخصص کافی در ماساژ داشته باشید ولی می­ توانید از دستگاه­ های ماساژور صورت استفاده کنید تا با فشار و حرارت تنظیم شده این کار را بصورت علمی برای شما انجام دهند. آرایش را نیز باید کامل پاک کنید و لنز چشم ­ها را نیز درآورید.
   می ­توانید از روغن های طبیعی نیز استفاده کنید. یکی دیگر از فواید ماساژور صورت افزایش نفوذ و در نتیجه اثربخشی مواد مراقبت پوستی است. ماساژورهای مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید با تهیه آن ها به صورت روزانه پوست خود را ترمیم و تقویت کنید. البته برخی از آرایشگاه ها و سالن های زیبایی جلسات ماساژ درمانی برای صورت و رفع چین و چروک و مشکلات پوستی دارند که می توانید با مراجعه به آرایشگاه از این جلسات نیز بهره مند شوید.

فواید ماساژ صورت (قسمت۲)Reviewed by آرایشگاه on Jun 21Rating: 3.0فواید ماساژ صورت (قسمت۲)ماساژ صورت یکی از روش های رفع چین و چروک و جوانسازی پوست است که به راحتی توس فرد و یا دستگاه های ماساژور قابل انجام است. در این مقاله فواید ماساژ صورت را بررسی می کنیم.

ماساژ صورت یکی از روش های رفع چین و چروک و جوانسازی پوست است که به راحتی توس فرد و یا دستگاه های ماساژور قابل انجام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *