آرایش برای باشگاه
آرایش مخصوص باشگاه ورزشی
مهر ۷, ۱۳۹۷
ماسک موهای خشک
ماسک احیا کننده و خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده
مهر ۸, ۱۳۹۷

محصولات مراقبت از پوست

معرفی محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست محصولات بسیار زیادی وجود دارد اما آیا از این محصولات به درستی استفاده می کنید؟ در این مطلب انواع محصولات مراقبت از پوست را به شما معرفی می کنیم و نحوه صحیح استفاده از آن ها را نیز آموزش خواهیم داد:
1. استفاده از کلینزر (شوینده) - Cleanser
   شوینده پوست باید هم اثر آلودگی و میکاپ روی پوست را پاک کند و همزمان رطوبت رسانی به پوست نیز داشته باشد. اگر صورت شما آرایش دارد باید حتما دوبار از کلینزر استفاده کنید. برای دوبار شستن (Double Cleanse) با یک شوینده ی روغنی (یکی از مقوی ترین مدل های شوینده که آرایش را پاک میکنند و عاری از هرگونه مواد شیمیایی قوی، صابون و پارابن هستند) صورت را تمیز کنید و سپس از یک کلینزر ژلی (که با نوع پوست شما سازگاری دارد) استفاده کنید، به نظر این روش کمی زیاد است ولی برای پاک کردن پوست از هر آلودگی و کثیفی کاملا ضروری است.
2. ماسک یا لایه برداری:
   هنگامی که پوست کاملا تمیز شد، حالا نوبت این است که یک مرحله ی اضافه به قسمت شویندگی اضافه نمایید و آن هم استفاده از ماسک خاک رس یا لایه بردار پوست است. (البته خیلی مراقب باشد که با توجه به نوع پوست خود از چه ماسکی استفاده می کنید). اگر قصد دارید از ماسک های ورقه ای استفاده کنید، می توانید این کار را بعد از  قرار دادن تونر (Toner) انجام دهید.
3. استفاده از تونر – Toner
   استفاده از تونر بسیار مهم است، چون هر نوع آلودگی که شوینده نتوانسته پاک کند را رو برداشته  و از طرفی هر گونه مواد معرنی تا کلر که توسط آب به صورت چسبیده را نیز جدا می کند. همچنین منافذ پوست را بسته و pH پوست را نیز تنظیم می کند. 
4. کرم های درمانی جوش – Spot Treatment
   اگر پوست شما جوش دارد باید از کرم های درمانی جوش استفاده کنید. 
5. سرم پوست – Serum
   سرم ها خیلی سبک و سرشار از مواد فعالی هستند که برای پوست بسیار ضرری می باشند. فرمولاسیون سرم ها به گونه ای است که مولکول های کوچکی ساخته شدن که در لایه های خیلی پایین تر پوستی قابل جذب هستند و در نتیجه سرم را به ماده ای ایده آل برای رفع برخی از مشکلات عمقی مانند چین و چروک و خشکی پوست تبدیل می کنند.
6. کرم چشم – Eye Cream
   کرم های دورچشم هم به روشن کردن زیر چشم کمک می کنند و هم هرگونه التهابی را کاهش می دهند و اینکه رطوبت مورد نیاز پوست زیر چشم را نیز تامین می کنند.. همیشه کرم دور چشم را با انگشت چهارم و با ضربات خیلی ملایم به زیر چشم بزنید، چون ضعیف ترین انگشت بوده  و آسیبی به پوست ظریف زیر چشم وارد نمی کند. حتما کرم زیر چشم را در یخچال نگه داری کنید!
7. مرطوب کننده – Moisturizer
   آبرسانی به پوست باعث درخشش آن می شود، بنابراین هیچوقت این مرحله را فراموش نکنید. مرطوب کننده ی صحیح پوست را هیدراته و پُر می کند و هرگونه مشکل پوستی مثل خشکی و پوسته پوسته شدن را ترمیم می کند. بسیار مهم است که از مرطوب کننده ای استفاده کنید که فرمولاسیون مورد نظر پوست را داشته باشد: مثلا اگر پوست جوش دار یا چرب داشته باشید مرطوب کننده ی ژلی بهترین محصول برای پوست است!
8. روغن صورت – Face Oil
   یکی از قوی ترین محصولاتی که در قسمت مراقبت از پوست وجود دارد، روغن صورت است که مولکول های کوچک با ساختاری خاص است که به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و قسمت های خیلی پایین را هیدراته می کند. همچنین به دلیل داشتن ویتامین های طبیعی می تواند غذارسانی خارق العاده ای برای پوست انجام دهد. روغن پوست باید مرحله آخر باشد تا لایه ای محافظ روی پوست ایجاد نماید و آب را درورن پوست نگه دارد. اگر پوست چربی دارید بهتر است از روغن پوست فقط شب ها استفاده کنید.
9. کرم ضد آفتاب – SPF
   در طول روز مهم ترین قسمت کرم ضدآفتاب است  که حتی در زمستان هم باید زده شود تا از پوست در برابر تخریب های UVA و UVB محافظت کند. کرم ضدآفتاب روی سطح پوست باقی مانده و مثل محافظ عمل می کند، بنابراین اگر اول کرم ضدآفتاب بزنید اجازه نمی دهد هیچ ماده دیگری جذب پوست شود.

محصولات مراقبت از پوستReviewed by آرایشگاه on Sep 30Rating: 3.0محصولات مراقبت از پوستبرای مراقبت از پوست محصولات بسیار زیادی وجود دارد که اگر درست و به جا از آن ها استفاده کنید پوستی شاداب و سالم خواهید داشت. در این مقاله محصولات مراقبت از پوست را به شما معرفی می کنیم.

برای مراقبت از پوست محصولات بسیار زیادی وجود دارد که اگر درست و به جا از آن ها استفاده کنید پوستی شاداب و سالم خواهید داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *