بهترین ماسک هیدروژل
ماسک‌ هیدروژل
تیر ۱۶, ۱۳۹۸
کرم مرطوب کننده رنگی
کرم مرطوب کننده رنگی چیست؟
تیر ۱۸, ۱۳۹۸

مراحل پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش (قسمت ۱)

پاکسازی پوست چرب

مراحل پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش (قسمت ۱)

مراحل پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش (قسمت ۱)

   پوست های چرب به دلیل مشکلاتی که ایجاد می کنند نیاز به مراقبت زیادی دارد. مراقبت روزانه و پاکسازی پوست های چرب جوش‌ دار یکی از مهم‌ ترین راهکارها برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست است. برای داشتن یک پوست شاداب و سرحال و در عین حال با کنترل چربی پوست احتمال بروز آکنه و جوش را کمتر کنید باید چند مرحله مهم مراقبت و پاکسازی روزانه را انجام دهید. برای مراقبت از پوست های چرب و جوش دارد شش مرحله بسیار مهم وجود دارد که در ادامه به شما آموزش می دهیم.
۱- شستشوی پوست چرب مستعد جوش

   مهم‌ترین کاری که روزانه برای مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌ دار باید انجام دهید شستشوی پوست است. شستشوی صحیح پوست، چربی و روغن را از روی پوست شما پاک خواهد کرد، آلودگی و کثیفی را از روی پوست برطرف می‌ کند، پوست را شفاف کرده و آن را برای آرایش روزانه آماده خواهد کرد. بهترین شوینده‌ ها برای پاکسازی روزانه پوست چرب جوش‌ دار، آب و صابون مناسب پوست چرب است. صابون مخصوص پوست چرب به معنای این نیست که از صابونی استفاده کنید که پوست شما را خشک و خشن و بدون آب کند. صابون‌ های آنتی‌باکتریال انتخاب خوبی برای مراقبت روزانه و پاکسازی پوست چرب جوش‌ دار نیستند زیرا معمولاً پوست شما را خشک و خشن می‌ کنند و ظاهری کم آب و دهیدراته به پوست شما می‌ بخشند. از یک صابون ملایم و ترجیحا گیاهی و بدون مواد شمیایی استفاده کنید و روزی دو بار پوست خود را با آب و صابون شستشو دهید یک بار صبح بعد از بیدار شدن از خواب و یک بار دیگر شب قبل از خواب.
۲- از کرم اسکراب لایه‌بردار استفاده کنید.

از کرم اسکراب لایه‌بردار استفاده کنید

   دومین قدم برای مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌ دار استفاده از اسکراب مخصوص پوست‌ های چرب است. اسکراب، سلول‌ های مرده را از روی پوست جدا کردهو در نتیجه ظاهری شفاف و شاداب و لطافت خاصی به پوست می دهد. اگر پوست بدن و صورت شما چرب است بهتر است از اسکراب مخصوص پوست چرب برای لایه‌ برداری و پاکسازی پوست چرب جوش‌ دار استفاده کنید. اسکراب و لایه‌ بردار برند «شون» با بافت کرمی حاوی ذرات پوست گردو است که علاوه بر پاکسازی عمیق و لایه‌ برداری ملایم سبب شادابی و شفافیت پوست می‌ شود. «اسکراب پوست گردو شون» با بهره‌ گیری از خواص مغذی «شی باتر» به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ ها و اسیدهای چرب ضروری به همراه خواص آبرسانی هیالورونیک اسید، به تغذیه و آبرسانی پوست کمک کرده و موجب لطافت و سرزندگی پوست می‌ شود.
۳- از تونر مناسب پوست چرب استفاده کنید.

از تونر مناسب پوست چرب استفاده کنید

   تونر مرحله بعد از شستشوی پوست است. در حقیقت در بسیاری از مواقع به خصوص بعد از این‌ که آرایش را از روی پوست با آب و شوینده مناسب پاک می‌ کنید باقیمانده لوازم آرایش هنوز روی پوست هستند. اگر پوست چرب دچار آکنه شده و در مرحله درمان با دارو یا لوسیون خاصی است برای استفاده از تونر مناسب پوست خود حتما با پزشک پوست مشورت کنید. یکی از بهترین و طبیعی‌ ترین تونرها برای پاکسازی پوست بعد از شستشوی آن «گلاب طبیعی» یا عصاره گل بابونه است. برای تهیه این تونر گل بابونه را مثل چای دم کنید و بعد از گذراندن از صافی، عصاره به دست آمده را در یک شیشه اسپری تمیز ریخته و تا یک هفته از آن استفاده کنید. مقداری از تونر را روی پنبه یا پد مخصوص ریخته و به صورت دورانی و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید و تمیز کنید.

مراحل پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش (قسمت ۱)Reviewed by آرایشگاه on Jul 8Rating: 2.5مراحل پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش (قسمت ۱)پوست های چرب و مستعد جوش برای اینکه به خوبی پاکسازی شوند و حالت روغنی و چربی پوست کاهش یابد باید طبق روش مناسبی پاکسازی شوند. در این مقاله مراحل پاکسازی پوست چرب و مستعد جوش را به شما آموزش خواهیم داد.

پوست های چرب و مستعد جوش برای اینکه به خوبی پاکسازی شوند و حالت روغنی و چربی پوست کاهش یابد باید طبق روش مناسبی پاکسازی شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *