مراقبت پوست
برای جوانی پوست فلفل پاپریکا بخورید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۸
مراقبت پوست
ضد آفتاب-باید و نباید مصرف
مرداد ۱۶, ۱۳۹۸

مراقبتهایی برای سلامت پوست

مراقبت پوست

سلامت پوست

مراقبتهایی برای سلامت پوست:

خیلی از بانوان معمولا در طول روز بارها از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. وجود مقادیر مواد آرایشی بر روی پوست پس از چند ساعت در برخی موارد می تواند اثرات بدی بر پوست بگذارد، البته در دراز مدت. بنابراین اگر شماهم عادت به آرایش روزانه دارید بهتر است قبل از خوابیدن  حتما آرایش صورت خودتان را به صورت کامل پاک کنید.

لزوم لایه برداری:

 پوست شما نیاز بسیاری به نفس کشیدن دارد، آرایش و مواد مصنوعی رنگی مانع از نفس کشیدن پوست میشود، اگر پاک کننده آرایش در دسترس ندارید با یک پد یا پنبه آغشته به روغن زیتون صورت خود را از خاک و ‌آرایش تمیز کنید.

 حداقل یک یا دوبار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید. وقتی پوست مرده را از بین ببرید پوست شما سالم تر و روشن تر می شود، شما همچنین می توانید یک خمیر گردو با فرمول پودر با ماست برای پوست خود استفاده کنید، زیرا آنتی اکسیدان های موجود در گردو کمک می کنند که خاک را از بین ببرند و به پوستتان تازگی می دهد.

طراوت پوست با مصرف میوه و خواب کافی:

خوردن میوه های تازه، سبزی، پروتئین و ویتامین کافی، رژیم غذایی حاوی ویتامین C  و کم چرب برای پوست مفید است، هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید. اگر شما به اندازه کافی استراحت نکنید پوست شما خسته می شود، شما همچنین می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته بمالید تا به طور طبیعی پوست را تسکین داده باشید، قبل از خواب صورت را شستشو داده و مرطوب کننده بزنید، دکتر راول ناگار، متخصص پوست، Max Hospitals توصیه می کند. "برای پوست خشک، از پاک کننده های نرم تر استفاده کنید که در آن الکل نیست، مقدار زیادی مرطوب کننده استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید زیرا پوست بیش از حد خشک می شود.

 هر روز مقدار زیادی آب بنوشید حداقل هشت لیوان،مصرف بیشتر هندوانه، خیار، توت فرنگی مفید است. صورت خود را با آب ولرم، سه بار در روز شسته و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است، استفاده از لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، بنزوئیل پراکسید به دلیل اقدامات ضد باکتریایی آن موثر است.

رفع توروم و جوش با چای و گل:

اگر احساس جوش یا تورم و قرمز در پوست خود دارید، منطقه را فقط با آب گل رز تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید. همچنین اگر عینک یا عینک آفتابی استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها را مرتب تمیز میکنید تا چربی و گرفتگی حفره ها را از اطراف چشم و بینی دور کنید.

ماسک گیلاس درمان پوست خشک:

برای پوست خشک از ماسک گیلاس استفاده کنید و ماساژ پوست با روغن نارگیل و بادام و مواد مغذی استفاده کنید،از استرس دوری کنید ،تمرینات تکنیک های مدیریت استرس مانند تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

مراقبتهایی برای سلامت پوستReviewed by Arayesh on Aug 7Rating: 3.0مراقبتهایی برای سلامت پوستمراقبتهایی برای سلامت پوست. بانوان معمولا در طول روز از محصولات آرایشی و برای مراقبت پوست استفاده می کنند. وجود محصولات آرایشی بر روی پوست اثرات بدی دارد.

مراقبتهایی برای سلامت پوست. بانوان معمولا در طول روز از محصولات آرایشی و برای مراقبت پوست استفاده می کنند. وجود محصولات آرایشی بر روی پوست اثرات بدی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *