نحوه آرایش چشم
آرایش چشم
مرداد ۲, ۱۳۹۷
رنگ موی بلوند یخی
رنگ موی بلوند یخی برای تابستان
مرداد ۲, ۱۳۹۷

مراقبت از پوست خشک

روش های مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست خشک

   افرادی که پوست خشک دارند همواره حس می کنند پوست آن ها برایشان در حال تنگ شدن است. توصیه های مراقبتی پوست خشک برای تمام فصول سال واجب و کاربردی است زیرا آسیب پذیری پوست خشک بالاتر از سایر انواع پوست است. زماني كه بدن رطوبت خود را از دست مي دهد، پوست حالت خشک به خود خواهد گرفت. البته عوامل زیادی  دست به دست هم مي دهند تا موجب خشكي پوست شوند، آب و هوا، نوع زندگي، تغذيه و ... خشكي پوست باعث از بين رفتن نشاط چهره خواهد شد و خطوط صورت را عميق تر کرده و باعث به وجود آمدن چين و چروك خواهد شد.
ظاهر سازي
   براي اينكه خشكي پوست را به سرعت از بين ببرید، کافی است روي صورت خود کمی مرطوب كننده بزنید. اين كار براي چند ساعتي به شما پوستی مرطوب و شاداب می دهد. اما نبايد انتظار داشته باشید كه با يک بار استفاده از كرم هاي مرطوب كننده همه چيز به حالت اوليه برگردد. از بين بردن خشكي پوست صورت نياز به وقت و انرژي دارد و اگر اين دو عامل را براي پوست خود در نظر بگیرید قطعا به نتيجه ي ايده آلي خواهید رسید. 
مهمان ويتامين ها
   براي اينكه به عمق پوست صورت رطوبت به اندازه کافی برسد و آب رساني انجام شود، بايد ويتامين بدن را از طريق خوردن ميوه و سبزيجات بيشتر کنید. براي اين كار كافي است در برنامه غذايي خود مقداري ميوه، آب ميوه، سبزي، كاهو و البته خيار قرار دهید تا از آبرسانی پوست خود مطمئن شوید. نکته مهم دیگر استفاده از مكمل هاي دارويي و غذايي است. مكمل هايي که در صورت زیاد بودن ميزان خشكي پوست حتما بايد تحت نظر پزشك معالج مصرف شوند. قرص ويتامين e، ويتامين c، زينك و ... جزو بهترين مكمل هایی هستند كه معمولا پزشكان براي پوست خشک تجويز خواهند کرد. 

بخور 
   بخور داردن صورت باعث نرمي و رطوبت رساني پوست خواهد شد. براي اينكه بخور خيلي بهتر روي پوست تاثير بگذارد، مقداری بابونه داخل یک قابلمه بریزید و آن را پر از آب کنید. بعد از اينكه آب جوش آمد، روي سرو خود یک ملحفه انداخته و اجازه دهید بخور بابونه و آب حسابي پوست را جلا دهد. اين بخور براي هر نوع پوستي توصيه مي شود، به خصوص پوست هاي خشك كه رطوبت كمي نیز دارند. 
آب سرد استفاده كنيد.
   زماني كه قراره صورت خود را بشویید به هيچ عنوان سمت آب گرم نروید. آب گرم براي افرادی كه پوست خشك دارند بدترين انتخاب است. گرماي آب موجب می شود رطوبت پوست حتي كمتر از قبل شود.
محصولات مناسب استفاده كنيد.
   براي شست و شوي پوست خشك بايد يه تميز كننده ملايم تهیه کنید. برعكس پوست چرب كه نياز به شستشوي عميق دارد، براي پوست هاي خشك نيازي نيست حتما به عمق صورت نفوذ شود. يک ژل شستشوي ملايم، به شما كمك مي كند تا پوست صورت خود را بدون هیچگونه حساسیتی پاکسازی کنید. 
اصولي مراقبت كنيد.
   شما اين امكان را ندارید كه پوست خود را عوض كنيد، تنها راهي كه دارید این است كه از پوست خود مراقبت كنيد و مانع از خشك شدن بیشتر آن شوید. اول از همه بايد همانطور كه گفتيم از يك پا كننده ملايم استفاده کنید و سپس حتما به صورت خود كرم مرطوب كننده مناسب بزنید. 

   براي اينكه ويتامين صورت تامين شود وعده هاي غذايي خود را تغییر دهید و هر چيزي كه حس مي کنید برای شما ضرر دارد را از برنامه غذايي خود حذف کنید و به جاي آن ها محصولاتي را جايگزين کنید كه بهترين تاثير را روي پوست شما دارد. ميوه هايي مانند موز، انجير، آواكادو و ... جزو خوراكي هايي هستند كه سرشار از مواد مغذي می باشند و باعث رطوبت رساني پوست خواهند شد. ماسك گذاشتن يك راه جذاب ديگر براي برطرف كردن خشكي پوست است. شايد تا ابه حال اسم ماسك اسفناج را نشنيده باشید، اما اگر پوست خشكي دارید، توصیه می کنیم با این ماسک آشنا شوید.
   براي تهيه اين ماسك كافي است چند تا برگ اسفناج را داخل یک ظرف شير ریخته و اجازه دهید چند ساعت بماند. اين برگ ها را به مدت 5 دقيقه روي شعله بجوشانید. بعد از اينكه اسفناج كاملا پخته شد آن را با شير مخلوط كنيد تا شكل خمير به خود بگيرد. حال ماسك شما آماده است و کافی است براي 20 دقيقه آن را روي صورت خود قرار دهید و بعد از اينكه آن را با آب سرد شستید، متوجه خواهید شد پوست چه تغییری کرده است.
   قطعا روغن زيتون بايد جزو لاينفك زندگي افرادی باشد که پوست خشک دارند. اگر تا الان از اين روغن جادويي و ارگانيك استفاده نکرده اید، بهتر است هفته اي دو بار، شب ها مقداري از اين روغن را به صورت و گردن خود زده و صبح ها بشویید. روغن زيتون مانع از خروج رطوبت از منافذ پوست می شود و همين مسئله مانع خشكي پوست صورت است.

مراقبت از پوست خشکReviewed by آرایشگاه on Jul 24Rating: 3.0مراقبت از پوست خشکافرادی که پوست خشک دارند باید انواع روش های مراقبت از پوست را در نظر بگیرند تا پوست آن ها رطوبت کافی را دریافت کرده و جوان شاداب بماند. در این مقاله روش های مراقبت از پوست خشک را به شما آموزش می دهیم.

افرادی که پوست خشک دارند باید انواع روش های مراقبت از پوست را در نظر بگیرند تا پوست آن ها رطوبت کافی را دریافت کرده و جوان شاداب بماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *