پرایمر چشم، آرایش چشم
پرایمر چشم و کابردهای آن
آذر ۱, ۱۳۹۷
آرایش عروس، آرایش اروپایی
آموزش آرایش عروس اروپایی
آذر ۲, ۱۳۹۷

مراقبت از پوست در سی سالگی

جوانسازی پوست

مراقبت از پوست در سی سالگی

مراقبت از پوست در سی سالگی

   ورود به دهه سوم از زندگی معمولا با تغییرات بزرگی همراه است. معمولا در این سن تعهدات کاری بیشتر شده و در کنار آن، ازدواج و بچه دار شدن هم می تواند جز کارهای مهم در سی سالگی باشد! با ورود به این دهه مهم از زندگی باید توجه بیشتری نسبت به پوست خود داشته باشید و با استفاده از یک رژیم مراقبت از پوست عالی و مناسب، جوانی و زیبایی پوست را تا مدت های طولانی حفظ کنید. با ورود به سن 30 سالگی معمولا سطح هورمون ها، آلاستین و کلاژن پوست نیز دچار تغییر شده و پوست ممکن است نازک و افتاده شود. علاوه بر این گردش خون نیز کاهش یافته  و همین امر باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک در پوست خواهد شد.
خانم هایی که وارد دهه سی زندگی خود می شوند باید طبق یک برنامه روتین مراقبت های ویژه ای از پوست خود انجام دهند تا پوست دیرتر دچار پیری و چین و چروک شود. در ادامه این روش های مراقبت از پوست را بری سی سالگی به شما آموزش می دهیم. 
- قدم اول: تمیز کردن پوست
   اگر تا به حال از روش های مراقبت از پوست منظمی استفاده می کردید حتما می دانید که هر رژیم زیبایی خوب معمولا با تمیز کردن دوگانه ( شب و صبح) شروع می شود. قبل از شستن پوست، بهتر است برای تمیز کردن پوست ابتدا از روغن های پاک کننده گیاهی استفاده نمایید. این روغن ها می توانند به راحتی  پوست را از آلودگی ها و مواد آرایشی پاک کنند و علاوه بر این حاوی آنتی اکسیدان بوده و از پوست در برابر رادیکال های آزاد نیز مراقبت خواهند کرد. هیدراتاسیون پوست یکی از کلیدی ترین کارهایی است که باید انجام دهید پس بنابراین از پاک کننده های خشن دوری کنید و در عوض پاک کننده های را  انتخاب کنید که ملایم بوده و حاوی مرطوب کننده هستند. برای تمیز کردن پوست در مرحله دوم (صبح ها) اگر احساس کردید پوست روغنی و چرب است بهتر است از یک ژل پاک کننده استفاده کنید و اگر پوست طبیعی یا خشکی دارید بهتر است از محصولاتی با فرمول آبرسان استفاده نمایید.
- قدم دوم: استفاده از تونر
   مهم ترین کاری که بعد از پاک کردن پوست باید انجام دهید استفاده از تونر است. تغییر رنگ یا تُن پوست یکی از نگرانی های مهمی است که معمولا بعد از 30 سالگی ایجاد می شود. این تغییر در رنگ پوست ممکن است به دلیل بارداری و ایجاد لکه های قهوه ای ایجاد شده باشد. بهترین کار این است که صبح ها از یک تونر آبرسان که حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) و نیاسینامید (niacinamide) است، استفاده کنید. البته در انتخاب تونر باید دقت زیادی داشته باشید و از محصولاتی که بدون مواد نگهدارنده، عطر و مواد محرک هستند استفاده نمایید.
- قدم سوم: لایه برداری از پوست
   برای اینکه سلول های پوستی تقویت شوند لازم است که حداقل دوبار در هفته با استفاده از کرم های لایه بردار، از پوست خود لایه برداری کنید. با گذشت زمان پوست بیرونی کم کم نرمی و لطافت خود را از دست داده و انعظاف پذیری کمتری خواهد داشت و اگر به طور مرتب تجدید نشود ممکن است رنگ پوست شما کسل کننده و بی روح نیز دیده شود. استفاده از لایه بردارهای شیمیایی حاوی AHA و BHA می تواند خیلی راحت تمام سلول ها و پوست های مرده را از روس سطح پوست از بین ببرد و رنگ و تُن پوست را بهتر کند. با این کار ظاهر منافذ پوستی نیز به حداقل خواهد رسید.  
- مرحله چهارم: استفاده از سرم آنتی اکسیدان
   با ورود به سن 30 سالگی باید سرمایه گذاری بیشتری برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. استفاده از یک سرم عالی و باکیفیت می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی پوست داشته باشد. این سرم ها ممکن است قیمت بالایی داشته باشند اما ارزشمند هستند. سرم ها معمولا دارای فرمول سبک و مولکول های خیلی ریز هستند تا بتوانند خیلی راحت به پوست نفوذ کنند و در بهبود پوست در لایه های عمیق تر پوست کمک می کنند. سرم های حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین C و ویتامین D جز بهترین سرم ها هستند که کمک می کنند تا پوست سالم تر و درخشان تری داشته باشید.
- قدم پنجم: استفاده از رتینول - Retinol
   استفاده از رتینول یکی از مواد اجباری در سن 30 سالگی است.  رتینول یکی از شکل های ویتامین A است که موجب تقویت لایه های عمیق پوست، افزایش کلاژن سازی و همچنین افزایش تعداد سلول های پوستی می گردد. بهتر است برای تجویز و استفاده از رتینول به پزشک مراجعه کنید تا بهترین نوع آن برای شرایط پوستی شما تجویز شود. استفاده از رتینول بر روی پوست گردن و ناحیه دکلته نیز ضروری است زیرا در این قسمت ها بسیار زود علائم پیری نمایان می شوند. دقت داشته باشید که رتینول حتما باید فقط شب ها مورد استفاده قرار گیرد و معمولا باید قبل از مرطوب کننده روی پوست زده شود.
- قدم ششم: کرم دور چشم
   زمان آن رسیده که به طور روزانه به پوست اطراف چشم ها توجه داشته باشید. پوست دور چشم فوق العاده ظریف و نازک است و به همین دلیل خیلی سریع رطوبت را از دست می دهد! بنابراین استفاده از یک کرم دور چشم با فرمول آبرسان در سن 30 سالگی ضروری است. علاوه بر این استفاده از محصولاتی که حاوی ویتامین C، چای سبز و بابونه هستند می توانند تاثیرات خیلی بهتری روی این قسمت از صورت داشته باشند چرا که به راحتی پف و سیاهی دور چشم را نیز از بین می برند. در استفاده از کرم دور چشم باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و این کرم روا به آرامی و با انگشت انگشتری به صورت ضربه ای بسیار آرام روی پوست بزنید. بهتر است از کرم دور چشم صبح و شب، بعد از سرم پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.

مراقبت از پوست در سی سالگیReviewed by آرایشگاه on Nov 23Rating: 2.5مراقبت از پوست در سی سالگیبا ورود به ده سی سالگی زندگی باید مراقبت های جدی تری از پوست انجام دهید تا پوست دیرتر دچار پیری و چین چروک شود. در این مقاله نحوه مراقبت از پوست در سی سالگی را آموزش می دهیم.

با ورود به ده سی سالگی زندگی باید مراقبت های جدی تری از پوست انجام دهید تا پوست دیرتر دچار پیری و چین چروک شود.

1 دیدگاه

  1. mina گفت:

    مرسی از سایت آرایشی خوبتون واقعا این شش قدم خیلی موثر و کمک کننده بودند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *