روغن خراطین
مشخصات روغن خراطین اصل
دی ۲۶, ۱۳۹۶
محصولات دیور
برند آرایشی دیور Dior
دی ۲۶, ۱۳۹۶

غذای سالم برای مو سالم

غذای سالم برای مو سالم

موی سالم

غذای سالم برای مو سالم :

          داشتن رژیم غذایی سالم برای موهای سالم اهمیت دارد. مواد مغذی مورد نیاز موهاتون رو باید در غذاها در نظر بگیرید. بدن سالم، موهای سالم تری خواهد داشت تا بدن ناسالم. رژیمی که دارای سبزیجات و میوه ها باشه به تدریج باعث میشه که ریزش موهاتون کاهش پیدا کنه. بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی که در ادامه خواهید دید، برای داشتن موهای سالم و جلوگیری از ریزش مو مفید هستند.

        به مقدار کافی آهن به بدن تون برسانید. آهن ماده ی بسیار مهمی است که در مواد غذایی موجود در محصولات حیوانی و نیز در منابع گیاهی می توان پیدا کرد.  کاهش آهن در خون باعث ضعیف شدن گردش خون و نهایتا نرسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو و افزایش ریزش مو می شود. برای پیشگیری، منابع آهن رو در برنامه تون قرار بدید. گوشت قرمز، مرغ و ماهی منابع خوبی از آهن هستند.

 

  • سبزیجات ای که رنگ سبز دارند، مانند بروکلی، اسفناج و کلم پیچ بسیار مفید هستند.
  • به قدر کافی پروتئین بخورید. برای موهای قوی، پروتئین ضروری است. کمبود پروتئین، به موهای ضعیف، خشک و در نهایت ریزش مو منجر می شود. اسیدهای آمینه باعث قوی تر شدن موها می شود.
  • پروتئین رو از غذاهای گیاهی، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، حبوبات، سویا می توانید دریافت کنید.
  • گیاهخوار ها، می توانند از پروتئین های گیاهی موجود در نان سفید، کره ی بادام زمینی، برنج قهوه ای، آجیل، حبوبات و بروکلی استفاده کنند.
  • از ویتامین C غافل نشید. این ویتامین باعث میشه جذب آهن بهتر انجام بشه، پس حتما خوراکی هایی که حاوی ویتامین C هستند رو فراموش نکنید. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کنه؛ کلاژن به قوی تر شدن کاپیلاریس موها کمک می کند.

منابع خوب ویتامین C:

کلم پیچ، سیب زمینی، گوجه فرنگی، مرکبات، بلوبری، آلبالو و توت فرنگی

غذای سالم برای مو سالمReviewed by سه رخ on Jan 16Rating: 3.5غذای سالم برای مو سالمبرای داشتن موی جذاب و سالم باید در روش تغذیه خود هم تغییراتی بدهید .

برای اینکه موهای سالمی داشته باشید باید علاوه بر ویتامینه مو از غذاهای سالم هم استفاه کنید. این مقاله را دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *