بهترین آرایش صورت
آرایش مناسب هر رنگ مو
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷
تونر پوست چرب
تونر طبیعی برای پوست چرب
اسفند ۱۰, ۱۳۹۷

نکات ضروری آرایش چشم (قسمت ۱)

آرایش چشم

نکات ضروری آرایش چشم (قسمت ۱)

نکات ضروری آرایش چشم (قسمت ۱)

   آرایش چشم یکی از مراحل آرایش صورت است که تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره شما دارد. هر خانمی باید مدل و حالت چشمان خود را بشناسد و متناسب با آن از مدل های مختلف آرایش چشم استفاده کنید. منظور از مدل های مختلف آرایش چشم، انواع خط چشم، انواع سایه، رنگ سایه و انواع مژه مصنوعی است. حتی حالت دادن به ابروها و انتخاب رنگ مناسب برای آن ها جزء آرایش چشم محسوب می شود. چشم ها چون مرکز توجه صورت هستند نیاز به رسیدگی و دقت بیشتری دارند. به همین دلیل توصیه می کنیم این مطلب را دنبال کنید زیرا در ادامه قصد داریم نکاتی مهم و ضروری برای آرایش چشم را به شما عزیزان آموزش دهیم. 
- آماده کردن پلک ها برای آرایش
   اگر از پرایمر برای آماده سازی پلک استفاده نکنید، آرایش چشم خوبی نخواهید داشت. وقتی که پلک را به درستی برای آرایش کردن آماده نمایید، نه تنها آرایش چشم زیباتر و بهتر دیده خواهد شد بلکه سایه چشم هم ماندگاری زیادی خواهد داشت و تا پایان روز، تغییری نخواهد کرد. برای آماده سازی پلک باید 3 مرحله زیر را انجام دهید:
قدم اول: ابتدا باید با استفاده از یک اسفنج آرایشی خشک، چربی های اضافی که روی پلک وجود دارد را خشک کنید. 
قدم دوم: از یک پرایمر چشم مناسب که فاقد چربی باشد برای آماده سازی پلک استفاده کنید. بهتر است پرایمری که استفاده می کنید متناسب با رنگ پوست شما باشد.
قدم سوم: در این مرحله باید مقدار کمی پودر تثبت کننده روی پلک بزنید تا یک سطح نرم، صاف و یکدست برای آرایش کردن چشم ها داشته باشید.
- بهترین براش آرایشی را برای آرایش چشم انتخاب نمایید:
   هر آرایشگر حرفه ای می داند که قلموها یا براش های آرایشی چقدر در زیباتر و حرفه ای تر شدن آرایش نقش دارند! استفاده از یک ابزار مناسب این امکان را فراهم می سازد تا آرایش راحت تر و بهتری داشته باشید. علاوه بر این با استفاده از یک براش مناسب، نه تنها رنگدانه های سایه چشم خیلی بهتر روی پلک پخش خواهند شد بلکه کار ترکیب و محو کردن هم آسان تر می شود. برای انتخاب براش آرایش چشم مناسب یک راهنمای کلی وجود د ارد:
براش سر گرد (Blending brush) یکی از بهترین ابزارهای آرایشی برای ترکیب کردن سایه چشم و ایجاد یک رنگ پایه مناسب است و می توانید  با استفاده از آن رنگ های مختلف سایه را بر روی پلک ها پخش و ترکیب کنید.
براش Smudging یک قلموی منحنی شکل است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با دقت خوبی، خطی صاف در امتدا خط مژه بکشید و یک اثر ملایم و خفیف از سایه چشم را در این قسمت از چشم ایجاد نمایید.
براش آرایشی پُر و گنبدی شکل (Densely packed brush) زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد دارید رنگدانه های سایه چشم خیلی غلیط تر و شدیدتر روی پلک دیده شوند .
براش تخت و زاویه دار (Flat angled brush) هم یکی از بهترین و کاربردی ترین براش های آرایشی برای کشیدن خط چشم است و به شما کمک می کند تا خط چشمی صاف و یکدست داشته باشید.
- ترکیب کردن سایه چشم مثل حرفه ای ها
پس از آشنا شدن با ابزارهای مناسب برای آرایش چشم لازم است تا تکنیک بِلِند کردن یا ترکیب کردن آرایش چشم را نیز آموزش ببینید. 
1. در مرحله اول باید مقداری از سایه چشم پودری با رنگ پایه را با براش سر گرد روی پلک قرار دهید و با حرکت رفت و برگشتی (مثل حرکت برف پاک کن ماشین) به خوبی ترکیب کنید. 
2. برای اینکه حالت چشم ها بهتر و زیباتر دیده شود لازم است سایه چشم را کمی به سمت بیرون چشم هم ترکیب کنید. بهتر است این کار تا نوک ابرو ادامه پیدا کند. با این کار یک آرایش چشم گربه ای ملایم و ظریف خواهید داشت! بهتر است این سایه چشم را به هیچ عنوان به سمت پایین نکشید زیرا موجب میشه تا چشم ها خسته و کوچکتر از حالت طبیعی به نظر برسند.
3. اگر از دو رنگ مختلف برای سایه چشم استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که مرز این رنگ ها را به خوبی ترکیب کنید تا کاملا در یکدیگر فید شده و  حالت دو رنگی سایه چشم در یکدیگر محو شود. با این کار، سایه چشم خیلی طبیعی تر و زیباتر خواهد شد. 
در تمام مراحل باید دقت کنید که مقدار زیادی سایه چشم را روی پلک نزنید و اگر احساس کردید پودر زیادی روی براش قرار گرفته، با چند ضربه آرام، پودرهای اضافی سایه چشم را از روی براش برداشته تا کار ترکیب کردن راحت تر شود.
- خط چشم را با سایه چشم کامل کنید.
   کشیدن خط چشم دنباله دار به مهارت و دقت بسیار زیادی نیاز دارد. زمانی که خط چشم مایع را به خوبی روی پلک کشیدید، برای تثبیت و کامل تر شدن این خط چشم می توانید از سایه چشم مشکی با رنگدانه قوی و براش سرکج استفاده کنید. به این صورت که با استفاده از براش سرکج، روی خط چشم را دوباره بکشید. این کار نه تنها کمک می کند تا قسمت های خالی خط چشم پر شود بلکه در تثبیت خط چشم مایع هم تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر تمایل دارید خط چشمی که کشیده اید کمی حالت اسموکی داشته باشد می توانید با استفاده از براش Smudging کمی خط چشم را به سمت بالا ترکیب کنید بدون اینکه شکل اصلی خط چشم تغییری کند. با این روش، خط چشم شما حالت دودی زیبایی خواهد داشت. 

نکات ضروری آرایش چشم (قسمت ۱)Reviewed by آرایشگاه on Mar 1Rating: 3.0نکات ضروری آرایش چشم (قسمت ۱)برای آرایش چشم نکات و ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها آرایشی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. در این مقاله نکات ضروری آرایش چشم را به شما آموزش می دهیم.

برای آرایش چشم نکات و ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها آرایشی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *