کراتینه مو با مواد خانگی
کراتینه مو با سس مایونز
تیر ۱۰, ۱۳۹۷
شامپو بنفش
شامپو بنفش ضد زردی مو
تیر ۱۱, ۱۳۹۷

درمان خانگی پف زیر چشم

بهترین روش درمان پف زیر چشم

درمان خانگی پف زیر چشم

درمان خانگی پف زیر چشم

   خستگی و کمبود خواب یکی از رایج ترین علت های ایجاد پف زیر چشم هستند. البته دلایل دیگری مانند استرس، جمع شدن آب در زیر چشم، گریه، آلرژی، اگزما، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن بیش از حد، نوشیدن بیش از حد الکل، مصرف بیش از حد نمک، کمبود مواد غذایی و حتی وراثت نیز در این مورد دخیل هستند. پف زیر چشم در بیشتر مواقع زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل افراد با مشاهده آن به دنبال درمان آن می باشند. برای رفع این مشکل راه حل های خانگی و طبیعی بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. در ادامه روش های خانگی برای درمان پف زیر چشم را به شما آموزش می دهیم. 
- کمپرس سرد برای درمان پف زیر چشم
   ساده ترین و مؤثرترین روش برای از بین بردن این مشکل، استفاده از کمپرس سرد است. سرما موجب می شود تا رگ های خونی حالت ریلکس و شل داشته باشند و از این طریق تورم زیر چشم ها را کاهش می دهد. برای استفاده از این روش باید یک دستمال تمیز و نخی را با آب سرد خیس کرده و سپس دستمال مرطوب شده را به مدت 10 دقیقه روی چشم ها قرار دهید. با انجام این روش در طول روز پف زیر چشم کاهش میابد. 
- درمان پف زیر چشم با چای کیسه ای
   چای سرشار از آنتی اکسیدان است که موجب جوانسازی پوست اطراف چشم شده و خستگی و برآمدگی زیر چشم ها را تا حد زیادی محو می کند! به علاوه برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید این روش مناسب ترین است که روند پیری پوست را به تعویق می اندازد. برای استفاده از این روش باید دو عدد چای کیسه ای را به مدت 5 دقیقه درون یک فنجان آب گرم قرار دهید. کیسه های چای را  از فنجان خارج کرده و درون یخچال قرار دهید تا حسابی سرد و خنک شوند. مایع اضافی درون کیسه های چای را با فشار خارج کرده و هر کیسه را روی یک چشم قرار دهید. توصیه می کنیم کیسه های چای سبز به مدت 20 تا 30 دقیقه روی چشم بمانند تا اثربخشی بهتری داشته باشند. این روش را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید حتما شاهد نتیجه شگفت انگیز آن خواهید بود. 
- از بین بردن پف زیر چشم با خیار
   خیار یکی دیگر از گزینه های طبیعی برای از بین بردن پف زیر چشم ها است. این میوه دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهاب بوده و به همین دلیل برای از بین بردن این مشکل بسیار مفید است. برای استفاده از این روش باید خیار را برش های حلقه ای زده و به مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خنک شوند. حالا حلقه های خیار سرد رو روی چشم ها قرار داده و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم بمانند. اگه این کار را چندین بار در طول روز انجام دهید به راحتی پف زیر چشم ها از بین خواهند رفت.
- درمان پف زیر چشم با روغن نارگیل
   روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و بسیار موثر در درمان برآمدگی و پف زیر چشم ها است. این روغن سرشار از مواد معدنی و مغذی برای پوست است که می تواند به راحتی پوست نازک اطراف چشم را تغذیه کرده و تاثیر زیادی هم در جوانسازی پوست دارد. برای استفاده از این روش باید چند قطره از روغن نارگیل طبیعی را روی پوست اطراف چشم ها ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند سپس پوست خود را با آب سرد شستشو دهید. از این روش می توان 2 تا 3 بار در روز استفاده کرد. 
- از بین بردن پف زیر چشم با آب شور
   استفاده از آب شور یکی از روش های مؤثر برای از بین بردن التهاب و برآمدگی در زیر چشم ها است. نمک موجود در آب شور می تواند آب اضافی جمع شده در زیر چشم ها را جذب کرده و از این طریق حالت پف زیر چشم ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. برای استفاده از این روش باید 1 قاشق نمک را در 1 فنجان آب حل کرده و سپس یک توپ پنبه ای را درون فنجان قرار دهید تا آب شور به طور کامل جذب پنبه شود. چشم ها را ببندید و این پنبه خیس شده در آب شور را در اطراف چشم قرار داده و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را با آب سرد بشویید. دقت داشته باشید در طول مدت زمانی که این کار را انجام می دهید چشم ها رو باز نکنید زیرا ممکن است شوری آب باعث سوزش و قرمزی در چشم ها شود. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برای کم شدن حالت پف کردگی زیر چشم ها باید تا حد ممکن از خوردن غذاهای شور خودداری کنید. زیرا مصرف نمک زیاد در رژیم غذایی باعث جمع شدن آب در زیر چشم ها شده و حالت پف کردگی زیر چشم را افزایش می دهد. 
- مایعات زیادی بنوشید
   برای مقابله با حالت پف کردگی و برآمدگی زیر چشم ها حتما باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن آب کمک می کند تا بدن هیدارته شده و پوستی لطیف تر داشته باشید. نوشیدن آب به مقدار زیاد کمک می کند تا نمک اضافی از بدن خارج شده و دلیلی برای پف کردگی زیر چشم ها وجود نداشته باشد. توصیه می کنیم که روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. استفاده از آب های طعم دار و آب میوه های طبیعی هم می تواند تأثیر زیادی در حفظ حالت هیدراته بدن داشته باشد.

درمان خانگی پف زیر چشمReviewed by آرایشگاه on Jul 2Rating: 3.0درمان خانگی پف زیر چشمپف و برآمدگی زیر چشم را می توان با استفاده از روش های طبیعی مانند خیار، کمپرس سرد و روغن های طبیعی درمان کرد به شرطی که درست استفاده شوند. در این مقاله درمان خانگی پف زیر چشم را به شما آموزش می دهیم.

پف و برآمدگی زیر چشم را می توان با استفاده از روش های طبیعی مانند خیار، کمپرس سرد و روغن های طبیعی درمان کرد به شرطی که درست استفاده شوند.

1 دیدگاه

  1. ملیکا گفت:

    چای کیسه ای امتحان کردم عالی بود….

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *