انواع رژلب های سرطان زا
رژلب های سرطان زا
مهر ۳۰, ۱۳۹۷
صاف کردن فوری موها
صاف کردن فوری مو به روش طبیعی و با مواد گیاهی (قسمت ۱)
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

نکات سلامتی برای عروس خانم ها

نکات روز عروسی

نکات سلامتی برای عروس خانم ها

نکات سلامتی برای عروس خانم ها

   روز عروسی یکی از روزهای هیجان انگیز و پرخاطره برای عروس خانم ها است. معمولا در این روز عروس ها استرس و نگرانی های زیادی دارند. اما با برنامه ریزی درست برای انجام همه کارها دیگر جایی برای استرس و نگرانی وجود ندارد. البته باید این را در نظر بگیرید که این روز از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است و تنها یکبار در زندگی هر دختری رخ می دهد. پس بهتر است برای جلوگیری از برخی مشکلات روحی و جسمی در روز عروسی قبل از مراسم یکسری معاینات پزشکی لازم را انجام دهید تا روز عاشقانه عروسی خود را با آرامش کامل سپری کنید. در ادامه نکاتی برای سلامتی عروس خانم ها در روز عروسی مطرح می کنیم که لازم است به آن ها دقت زیادی شود:
- اگر قصد دارید از لنز استفاده کنید:
   بیشتر اوقات عروس خانم ها برای روز عروسی خود لنزهای رنگی غیر بهداشتی و ارزان تهیه می کنند که باعث آسیب دیدن و عفونت چشم ها می شود. گاهی اوقات نیز برخی از آرایشگران لنزهای بی کیفیت برای عروس ها استفاده می کنند که بسیار خطرناک و باعث التهاب و قرمزی و عفونت چشم می شوند. اما در آرایشگاه های معتبر و مشهور معمولا از عروس خانم خواسته می شود که لنز مناسب و با کیفیت و بهداشتی برای روز عروسی تهیه کند. توصیه ما این است است که اگر عروس خانومی قصد استفاده از لنز را دارد حتما توسط چشم پزشک اقدام به تهیه لنز کرده و روش استفاده و خارج کردن لنز را توسط پزشک آموزش ببیند.
- اگر قصد دارید کفش پاشنه‌ بلند بپوشید:
   بسیاری از عروس خانم ها تمایل دارند در روز عروسی کفش پاشنه بلند بپوشند. اما کفش های پاشنه بلند و پنجه نوک تیز باعث ورم و خستگی و تاول پا می شوند. بهتر است هر نیم ساعت یکبار بنشینید و استراحت کنید و به پاهای خود استراحت دهید و در زیر پف دامن لباس هر پا را با پای مخالف ماساژ دهید تا ورم نکنند.
- اگر دچار مشکلات گوارشی هستید:
   برخی از عروس ها به علت استرس روز عروسی دچار مشکلات گوارشی مثل اسهال، یبوست و یا نفخ می شوند. بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات از چند روز قبل عروسی تحت نظر پزشک باشید. برخی ها سیستم بدن آن ها به گونه ای است که مدام یبوست دارند، این افراد بهتر است یک هفته قبل از عروسی از خوراکی های ملین استفاده نمایند تا به مشکل برنخورند. برخی نیز به گونه ای هستند که مدام اسهال دارند و برای جلوگیری از تشدید این مشکل در روز عروسی بهتر است به پزشک مراجعه کنید و داروهای لازم را مصرف کنید. همچنین بهتر است که عروس خانم ها از 1 هفته مانده به عروسی خوراکی های نفاخ و بودار مثل سیر و پیاز و بادمجان و ... مصرف نکنند تا در روز عروسی به مشکل برنخورند.
- اگر دوست دارید کمتر دچار جوش و تعریق شوید:
   بسیاری از عروس خانم ها پوستی مستعد جوش زدن دارند. برای اینکه در روز عروسی پوست جوش دار نداشته باشید بهتر است چند روز قبل از عروسی به  متخصص پوست مراجعه کنید و توسط پزشک پوست خود را پاکسازی کنید. بهتر است از انجام پاکسازی پوست توسط آرایشگران و در آرایشگاه های غیر معتبر خودداری کنید چون ممکن است این کار به درستی انجام نگردد و بعدها موجب مشکلات پوستی از جمله لک روی صورت شود. درمورد تعریق زیاد نیز عروس‌ خانم‌ ها می توانند از 2 هفته قبل در نواحی مورد نظر تزریق بوتاکس انجام دهند.
- اگر قصد دارید در روز عروسی و ماه عسل عادت ماهانه نشوید:
   عروس خانم ها برای اینکه در شب عروسی و در روزهای ماه عسل پریود نباشند بهتر است از 2 ماه قبل به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند و طبق دستورات پزشک اقدام کنند.
- اگر سابقه تبخال دارید:
   افرادی که سابقه تبخال دارند ممکن است در روز عروسی به علت استرس زیاد تبخال بزنند بنابراین افراد مستعد تبخال بهتر است از یک هفته قبل به پزشک مراجعه کرده و داروی ضد ویروس تبخال را مصرف کنند.
- اگر دچار سردرد می‌ شوید:
   افرادی که سابقه میگرن و سردرد دارند ممکن است قبل از عروسی به علت مشغله کاری زیاد و استرس بالا سردرد بگیرند. برای حل این مشکل بهتر است به این فکر نکنید که بقیه آدمها درباره شما چی می گویند و فقط به این فکر کنید که خود شما چه چیزی را بیشتر از همه دوست دارید و چه چیزی باعث خوشحال شدن شما می شود. فکر خود را آزاد کنید و به آرامش درونی خود را افزایش دهید. البته ماساژ سر و گردن هم می تواند به کاهش سردرد شما کمک کند.
- اگر فردی پراسترس هستید:
   افرادی که خیلی پر استرس هستند به مرور سیستم ایمنی بدنشان ضعیف خواهد شد و توانایی مقابله با بیماری ها را ندارند. برای کاهش استرس بهتر است به سراغ کارهایی که استرس را کاهش می دهند مانند:یوگا، رقص، ماساژ و طب سوزنی بروید. استرس زیاد باعث اختلال خواب و ایجاد مشکلاتی در خلق و خوی افراد می شود. اگر با روش های ساده مشکل شما حل نشد حتما قبل از مراسم از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید.
- اگر قصد دارید از محصولات آرایشی جدید استفاده کنید:
   اگر قصد دارید تا برای روز عروسی خود از لوازم آرایش جدید استفاده کنید بهتر است اول آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر مشاهده کردید که حساسیت ندارید سپس روی تمام پوست استفاده کنید. 
- اگر سیگار یا قلیان استفاده می‌کنید:
   اگر از دخانیات استفاده می کنید بهتر است قبل از عروسی ترک کنید چون مصرف دخانیات علاوه بر ضررهایی که روی سلامت بدن دارد می تواند روی زیبایی فرد نیز تاثیرات مخرب و منفی داشته باشد.

نکات سلامتی برای عروس خانم هاReviewed by آرایشگاه on Oct 22Rating: 2.5نکات سلامتی برای عروس خانم هابسیاری از عروس خانم ها در روز عروسی به دلیل بالا بودن میزان استرس و اضطراب دچار بیماری ها و مشکلات کوچکی می شوند که با رعایت چند نکته می توان از وقوع آنها پیشگری کرد. در این مقاله این نکات را به شما آموزش می دهیم.

بسیاری از عروس خانم ها در روز عروسی به دلیل بالا بودن میزان استرس و اضطراب دچار بیماری ها و مشکلات کوچکی می شوند که با رعایت چند نکته می توان از وقوع آنها پیشگری کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *