میکرونیدلینگ
از عوارض و فواید میکرونیدلینگ بدانید
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸
مراقبت پوست
چه ضد آفتابی خوب است؟
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸

از خاکستری شدن موها پیشگیری کنیم (قسمت ۱)

مراقبت مو

سفیدی مو

از خاکستری شدن موها پیشگیری کنیم:

(قسمت 1)

چرا مو خاکستری می شود:

تقریبا همه ما پس از دیدن نخستین تارهای خاکستری مو بر روی سرمان ناراحت می شویم، بخصوص اگر در سنین جوانی با این معضل رو به رو شویم و حاصل آن نیز سوال چرایی خاکستری شدن موهاست؟ اما می توان با رعایت چند نکته این روند را به تعویق انداخت و یا از آن جلوگیری کرد.

زیبایی و پر پشتی موها از جمله مواردی است که در زیبایی هر فرد نقش زیادی دارد و در حقیقت به نوعی فرد را جوانتر و زیباتر نشان می دهد.

رسیدن مواد مغذی کافی به موها از طریق تغذیه مناسب رشد و حجم قابل قبول موها را به همراه دارد. بنابراین در تغذیه روزانه خود دقت کنید تا غذای لازم موهای شما تامین شود.

تامین نشدن مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت موها و در عوض افزایش تنش های دیگر همچون اضطراب، استرس، شوک های ناگهانی، بی خوابی و برخی بیماری ها فرد در معرض ریزش مو و خاکستری شدن آن قرار می دهند.

افزایش سن از طرفی رنگ باختن موها را نیز در پی دارد، ولی این تغییر در برخی از افراد به صورت زودرس پدیدار می شود. رنگ باختن موها کم کم از کنار گوش ها شروع می شود و موها رو به سفیدی می گذارند. ولی زمان و سرعت این سفیدی در افراد کاملا متفاوت است. اما بصورت کلی سن از عوامل اصلی تغییر رنگ مو و خاکستری یا سفید شدن آن بشمار می رود.

۵۰ درصد از جمعیت افراد تا سن ۵۰ سالگی رنگ موی خاکستری را در سر خود مشاهده خواهند کرد چرا که از این سن به بعد بدن تولید ملانین را کم می کند و رنگدانه ها دچار تغییر می شوند.

رنگدانه هایی که از آن ها صحبت می کنیم همان رنگدانه های پوستی محسوب می شوند که رنگ پوست بدن انسان را شکل می دهند. دسته ای از افراد رنگدانه های پوستی روشن و گروهی تیره دارند. به روشنی گراییدن مو و خاکستری شدن آن علل زیادی دارد که عامل سن نیز در شدت آن ها دخیل است.

مسئولیت خانواده:

برخی در اثر فشارهای عصبی و روحی که در زندگی با آن ها مواجه هستند در سنین پایین و حتی پیش از سن ۳۰ سالگی، موهایشان به رنگ خاکستری تغییر می کنند. البته تغییر رنگ مو در این سنین به عواملی همچون ژنتیک و عوامل محیطی نیز بستگی دارد.

سیگار کشیدن:

استعمال دخانیات در به شدت به سلامت انسان آسیب می رساند و بروز بیماری های قلبی عروقی و سایر عارضه های خطرناک در پوست و مو نیز درپی دارد.

خوب است بدانید که استعمال دخانیات پیری زودرس شما را در پی دارند. مصرف سیگار باعث بروز چین و چروک در پوست صورت، ریزش قابل توجه مو، سفید و خاکستری شدن زودرس مو نیز خواهد شد.

خیلی از افرادی که بصورت مداوم سیگار مصرف می کنند تا پیش از 30 سالگی دچار سفیدی مو و آسیب های پوستی می شوند.

از خاکستری شدن موها پیشگیری کنیم (قسمت ۱)Reviewed by Arayesh on Aug 3Rating: 3.0از خاکستری شدن موها پیشگیری کنیم قسمت اولاز خاکستری شدن موهها پیشگیری کنیم. می توان با رعایت چند نکته این روند را به تعویق انداخت و یا از آن جلوگیری کرد. پرپشتی موها بخشی از زیبایی محسوب می شود.

از خاکستری شدن موهها پیشگیری کنیم. می توان با رعایت چند نکته این روند را به تعویق انداخت و یا از آن جلوگیری کرد. پرپشتی موها بخشی از زیبایی محسوب می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *