تقویت مو با آلوئه ورا
ویتامینه مو با آلوئه ورا
آذر ۱۰, ۱۳۹۶
لیزر فراکشنال و میکرونیدلینگ
لیزر فراکشنال بهتر است یا میکرونیدلینگ؟
آذر ۱۱, ۱۳۹۶

بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت دوم)

خوراکی ضد چین و چروک

بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت دوم)

بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت دوم)

۳. ماهی سالمون
   ماهی‌ های چرب منبعی عالی از اسیدهای چرب امگا-۳ مورد نیاز بدن می باشند که ماهی سالمون یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای تأمین نیازهای تغذیه‌ ای بدن و محافظت از صافی و طراوت پوست می باشد. سالمون وحشی فواید و خواصی بسیاری دارد، اما مراقب باشید این‌ گونه ماهی‌ ها در معرض سموم (حشره‌کش‌ها، جیوه) قرار نگرفته باشند. رنگ صورتی زیبا و باشکوه سالمون به دلیل وجود آنتی‌ اکسیدانی قوی به نام آستاکسانتین است. این رنگ‌ دانه‌ های کاروتنوئید تاثیری فوق‌العاده در از بین بردن رادیکال‌ های آزادی داشته که به دلیل قرار گرفتن بیش از حد پوست در مقابل اشعه‌ی فرابنفش، به وجود می‌آیند.
   اسیدهای چرب امگا-۳ پوست را مرطوب ساخته و آن را از آسیب‌ های ناشی از تابش فرابنفش خورشید محافظت خواهد کرد که همین تابش ها معمولاً موچجب چین و چروک‌ ها و پیری زودرس می باشند. مصرف ماهی سالمون وحشی آلاسکا هفته‌ ای دو بار نه تنها موجب صاف شدن چین و چروک‌ های پوست می شود، بلکه برای سلامتی عمومی بذن نیز مفید است.
۴. عسل
   معمولاً از عسل در ماسک‌ های باکیفیت صورت استفاده می‌شود. عسل دارای طبیعت نم‌ بینی است؛ به این معنی که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، به صورت طبیعی رطوبت هوا را در خود جذب کرده و موجب طراوت و حس تازگی در پوست می شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. عسل یک گونه‌ قندی کاملا متفاوت می باشد که نه تنها ویژگی التهابی نداشته، بلکه از پوست نیز محافظت می‌کند و باکتری‌ های مضر سطح پوست را از بین خواهد برد. عسل فراوری‌ نشده‌ و خام سرشار از آنتی‌ اکسیدان بوده و استفاده از آن به میزان متعادل به عنوان شیرین‌ کننده‌ طبیعی موجب درخشان شدن و شفافیت پوست می شود. 
۵. ماست طبیعی / کِفیر
   ماست طبیعی فواید پروبیوتیک‌ ها را برای بدن فراهم می‌کند. باکتری‌ های مفید موجود در ماست از هر دو لایه‌ درونی و بیرونی پوست محافظت کرده و موجب تقویت آن ها می شوند. برای  مشاهده تأثیر مصرف ماست بر دستگاه گوارش و کاهش التهاب یا قرمزی پوست، حتما آن را به صورت فراوری‌ نشده مصرف کنید. وقتی دستگاه گوارش‌ سالم و فعال باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌ های پوستی کاهش یافته و دستگاه ایمنی‌ نیز در بهترین وضعیت خود قرار خواهد گرفت.
همچنین می توان به جای ماست از کفیر– نوشیدنی لبنی تخمیرشده – استفاده کرد. این نوشیدنی یکی دیگر از خوراکی‌ های پروبیوتیک است که قرن‌ ها است از آن استفاده شده و بیش از سه برابر ماست‌ های معمولی حاوی پروبیوتیک است. 
۶. آجیل
به جای مصرف مواد غذایی ناسالم به اندازه‌ یک مشت بادام، بادام برزیلی، گردو، پسته یا فندق بخورید. بادام سرشار از ویتامین E بوده و با آکنه، پسوریازیس، و اگزما مبارزه می‌کند. بادام برزیلی نیز غنی از ویتامین E و حاویسلنیوم است که برای برطرف کردن چین و چروک‌ ها بسیار مفید می باشد. گردو یکی از بهترین منابع اسید های چرب امگا-۳ است و پوست‌ را نرم و تقویت می‌کند. البته آجیل را باید به اندازه‌ی متعادل مصرف کنید زیرا بسیار چرب بوده و به سرعت کالری بدن را بالا می برد.


مطالب مرتبط:
بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت اول)
بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت سوم)

بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت دوم)Reviewed by سه رخ on Dec 2Rating: 3.0بهترین خوراکی ضد چین و چروک (قسمت دوم)خوراکی هایی که برای رفع چین و چروک های پوست مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع می باشند. در این مقاله قسمت دوم خوراکی های ضد چین و چروک را به شما معرفی می کنیم.

خوراکی هایی که برای رفع چین و چروک های پوست مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع می باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *