کاشت ریش و سبیل
مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل
آبان ۲۷, ۱۳۹۶
لیفت ابرو
کاربرد لیفت ابرو
آبان ۲۷, ۱۳۹۶

بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت سوم)

ماسک لایه بردار

بهترین روش های سفید کردن پوست

بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت سوم)

روش سوم: ماسک‌های لایه‌بردار
۱. ماسک عسل و لیمو
   زمانی که یک روشن‌کننده‌ی طبیعی پوست و یک لایه‌بردار را با هم مخلوط می کنید، در واقع ماسکی برای پوست‌ تهیه می کنید که هم سلول‌های تیره‌ی روی پوست را برداشته و هم پوست تازه‌ی زیرین را روشن‌تر خواهد کرد. همه ما با خواص عسل آشنا هستیم. بنابراین یک ماسک لیمو و عسل تهیه کنید. عسل در واقع یک نرم‌کننده‌ی بسیار طبیعی است که قدرت رفع خشکی پوست، بعد از استفاده از آب‌لیمو را دارد. ۱ قاشق چای‌خوری بلغور جو دو سر را به مخلوط لیمو و عسل  اضافه کرده و روی تمام نواحی پوست  که قصد دارید روشن‌تر شوند بزنید. بعد از گذشت مدت زمان  ۲۰ دقیقه پوست‌خود را بشویید. زمان شستشوی صورت، به آرامی پوست صورت‌ خود را به حالتی دورانی مالش دهید. با این کار ذرات بلغور جوی دوسر موجببرداشتن لایه‌های بالایی پوست شده و لایه‌ی زیرین خود را بهتر نشان می‌دهند. اگر پوست شما خشک است، پس توصیه می کنیم به جای لیمو از خیار استفاده نمایید. خیار را رنده کنید و مقدار مساوی از آب خیار و عسل را با هم مخلوط نمایید و روی پوست‌ بگذارید بعد از گذشت مدت زمان ۱۵ دقیقه می توانید پوست خود را بشویید.
۲. ماسک زردچوبه و بلغور جوی دوسر
   اگر پوست شما چرب است توصیه می کنیم از این ماسک  برای پاک‌ کردن و روشن کردن پوست خود استفاده کنید. ۲ قاشق چای‌خوری پودر بلغور جوی دوسر و مقداری زردچوبه را با هم مخلوط  کرده، چند قطره آب‌ لیمو به آن اضافه نمایید. توجه داشته باشید نباید خمیر خیلی شل شود. یک لایه از خمیر را روی پوست گذاشته و منتظر شوید تا خشک شود. سپس با آب صورت خود را بشویید، زمان شستشو، باید با حرکات دورانی پوست خود را ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوست از بین بروند. 
۳. ماسک پاپایا
   این میوه به‌ندرت در بازار ایران یافت می شود، اما  یکی از بهترین و مفید ترین لایه‌بردارها می باشد. به پاپایا در ایران خربزه‌ی درختی نیز گفته می‌شود و حاوی آنزیمی به نام پاپین (papain) است که به لایه‌برداری پوست کمک کرده و راه را برای دیده شدن پوست تازه، روشن و شفافِ زیری باز می‌کند. پاپایا همچنین حاوی ویتامین C است. البته بهتر است از پاپایای سبز استفاده نمایید زیرا میزان پاپین آن بیشتر است. باید پوست پاپایا را کنده و آن را برش دهید. پاپایا‌های خرد شده را در مخلوط‌ کن ریخته و یک خمیر صاف و یکدست تهیه کنید و  روی هر قسمتی از پوست که تمایل دارید روشن شود، بگذارید  و به مدت زمان  ۲۰ دقیقه منتظر بمانید سپس پوست خود را با آب‌ گرم پشست و شو دهید.
۴. ماسک ماست یا شیر
   از ماست ساده یا شیر استفاده نمایید. این دو مورد اسیدهای آلفا هیدروکسی دارند که عمل لایه‌برداری از پوست را انجام می دهند.. ماست ساده و بدون شیرین‌کننده یا شیر را با بلغور جوی دوسر مخلوط کرده تا یک خمیر نسبتا شل ایجاد شود. سپس ماسک را روی پوست‌ قرار دهید. بعد از مدت زمان ۲۰ دقیقه صورت را با حرکات دورانی شستشو دهید. برای تمامی ماسک هایی که بلغور جوی دو سر دارند باید با حرکت دورانی ماساژ داده شوند. استفاده از ماست و شیر پرچرب به دلیل نداشتن آنزیم‌های لازم تأثیری ندارد. خانم ها می توانند از ماست یا شیر بدون بلغور جوی‌ دوسر نیزبه عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست استفاده نمایند. یک پنبه را به ماست یا شیر آغشته کرده و صورت‌ را از لایه‌های اضافه تمیز نمایید.
۵. ماسک گلاب
 گلاب به دلیل خواصی که دارد می‌تواندحلقه‌های تیره‌ی دور چشم را برطرف نماید و دیگر نواحی تیره‌ی پوست را روشن کند. برای تهیه ماسک گلاب، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب‌ لیمو را با هم مخلوط کرده و به محلول‌ ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و ۲ قاشق غذاخوری گلاب اضافه نمایید. این ماسک روی پوست‌ گذاشته و به مدت زمان ۲۰ دقیقه منتظر بمانید سپس صورت را با آب شست و شو دهید.
۶. ماسک آرد نخود
  ماسک نخود یک لایه‌بردار بسیار عالی است که بدون ایجاد تحریک پوست و ایجاد خارش و همچنین بدون اینکه باعث خشکی پوست و کش آمدن آن گردد، آرام آرام پوست را لایه‌برداری خواهد کرد. ابتدا ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود یا گندم را با میزان کافی آب مخلوط کرده و با حرکات رو به بالا روی پوست‌ ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک بر روی پوست کاملا خشک شود و سپس پوست را با آب‌ گرم شستشو داده و خشک نمایید. با این کار سلول‌های مرده‌ی پوست از بین می روند. برای اینکه تأثیر این ماسک را افزایش دهید می‌توان نصف قاشق غذاخوری زردچوبه یا دو قاشق آب‌لیمو به مخلوط‌ اضافه نمایید. اگر پوست‌ شما خشک است، باید به ماسک آرد نخود یک چهارم قاشق غذاخوری خامه تازه اضافه نمایید.
۷. ماسک زردچوبه، آرد نخود، گلاب
   این ماسک ترکیبی از سه ماده‌ی زردچوبه، آرد نخود و گلاب می باشد که هر دو خاصیت ترمیم‌کنندگی و روشن‌کنندگی پوست را با هم دارد. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با آب یا گلاب مخلوط کرده و اجازه دهیدبه مدت زمان ۱۵ دقیقه روی پوست‌ مانده و سپس با آب‌ گرم شست و شو دهید. در نظر داشته باشید تا زمانی که از این ماسک استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان نباید پوست را با صابون بشوید.

بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت سوم)Reviewed by سه رخ on Nov 18Rating: 3.0بهترین روش های سفید کردن پوست (قسمت سوم)ماسک های لایه بردار طبیعی که از موادد طبیعی تشکیل می شوند می توانند علاوه بر لایه برداری پوست موجب روشن شدن پوست شوند. در این مقاله نحوه تهیه این ماسک ها را به شما آموزش می دهیم.

ماسک های لایه بردار طبیعی که از موادد طبیعی تشکیل می شوند می توانند علاوه بر لایه برداری پوست موجب روشن شدن پوست شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *