آموزش آرایش طبیعی
ترفندهای آرایشی برای آرایش طبیعی
مهر ۲۷, ۱۳۹۷
آموزش پاک کردن حنا از روی پوست
آموزش پاک کردن حنا از روی دست (قسمت۲)
مهر ۲۷, ۱۳۹۷

تأثیر آرایش و زیبایی بر سلامت روان

اثرات آرایش برای روح و روان

تأثیر آرایش و زیبایی بر سلامت روان

تأثیر آرایش و زیبایی بر سلامت روان

امروزه بسیاری از افراد که به زیبایی اهمیت زیادی می دهند و تمایل دارند زیبایی در تمام بخش های زندگی آن ها لمس شود. در واقع این افراد زیبایی را یکی از عامل های سلامت روح و روان می دانند و به خاطر همین برای زیبایی هر چه بیشتر تلاش خواهند کرد. زیبایی شاید از نظر خیلی ها به معنی زیبایی صورت و آرایش باشد، در حالی که اینگونه نیست و زیبایی به ظاهر و نوع لباس پوشیدن فرد نیز مربوط می شود. در واقع عوامل متعددی می توانند در زیبایی ظاهری افراد تأثیر گذار باشند که در این بخش به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.
- مو و زیبایی
   کم پشتی و ریزش موها باعث از دست دادن اعتماد به نفس افراد می گردد. علاوه بر ریزش موی سر، از دست دادن موهای مژه و ابرو که مکن است در اثر بیماری باشد نیز برای فرد بسیار غیر قابل تحمل و دردناک است. از نظر تاریخی مو همیشه نشانه ثروت و پایگاه اجتماعی بوده، بنابراین افرادی که مو دارند احساس زیبایی و اعتماد به نفس خوبی دارند و با داشتن مو و ایجاد تغییرات رنگی و مدلی روی آن می توان به زیبایی موها اضافه کرد.
- آرایش و زیبایی
   آرایش قرن ها است که با هدف زیبایی بین زنان و مردان انجام می شود. روان شناسی آرایش بر فواید و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس و بهبود وضعیت عاطفی تاکید دارند. در کل آرایش کردن باعث ایجاد احساس لذت و خوشایندی در فرد خواهد شد. معمولا هدف از آرایش کردن دو چیز است: یا فرد برای پوشاندن عیب های صورتش آرایش می کند و یا برای زیباتر شدن. معمولا افرادی که برای پنهان کردن عیوب صورت خود آرایش میکنند همیشه مضطرب هستند و عزت نفس ندارند. اما افرادی که برای زیبایی بیشتر آرایش می کنند اعتماد به نفس بیشتر و احساس خوشایندی دارند. 
- لباس و زیبایی
   بسیاری از مواقع شاید افراد آرایش نکنند و یا از اکسسوری خاصی استفاده نکنند اما لباس شیک و زیبایی به تن دارند و همین لباس باعث زیباتر نشان دادن افراد خواهد شد. در واقع لباس بخش مهمی از زندگی روزمره ما است و نقش مهمی در تولید لذت و سرخوشی و سعادت و حتی نشان دان اخلاقیات ما دارد. بنابراین پوشیدن لباس زیبا باعث حس زیبایی و سلامت روان فرد می شود.
- تزیینات بدنی و زیبایی
   تزئینات بدنی شامل تاتو، گوشواره، اکسسوری و انواع پیرسینگ است. طبق تحقیقات انجام شده، امروزه استفاده از این تزیینات باعث ایجاد حس خوشایند در فرد می گردد.
- جراحی زیبایی
   امروزه میزان جراحی های زیبایی نسبت به گذشته چندین برابر شده و دلیل آن هم مشکلات فکری و روانی در افراد است. اعمال جراحی زیبایی که به رضایت فرد منجر می شوند، نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد ایفا می کنند. بنابراین انجام عمل های جراحی زیبایی در افرادی که فکر می کنند زیبا نیستند باعث ایجاد حس آرامش و بالا بردن اعتماد به نفس و همچنین احساس زیبایی در افراد می شود. در نهایت اگر چه ما در این مطلب به بررسی تأثیرات مثبت عوامل موثر در زیبایی ظاهری مانند آرایش، تاتو و اعمال زیبایی بر روان افراد پرداختیم، اما این گفته به معنای تأیید این اعمال نیست. پژوهش های متعددی درباره اثرات منفی استفاده از این شیوه ها به منظور افزایش هیجانات مثبت و بهبود کیفیت زندگی انجام گرفته است که باید نتایج آن ها را نیز مد نظر قرار دهیم.

تأثیر آرایش و زیبایی بر سلامت روانReviewed by آرایشگاه on Oct 19Rating: 3.0تأثیر آرایش و زیبایی بر سلامت روانبسیاری از افرادی که از ظاهر خود رضایت کافی ندارند و دچار عدم اعتماد به نفس و عزت نفس هستند می توانند با استفاده از تکنیک های آرایش و زیبایی روحیه خود را تقویت نمایند. در این مقاله تأثیر آرایش و زیبایی بر سلامت روان را مورد بررسی قرار می دهیم.

بسیاری از افرادی که از ظاهر خود رضایت کافی ندارند و دچار عدم اعتماد به نفس و عزت نفس هستند می توانند با استفاده از تکنیک های آرایش و زیبایی روحیه خود را تقویت نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *