بهترین رنگ مو
بهترین رنگ برای آرایش
دی ۲۰, ۱۳۹۷
ترک ناخن
دلیل اصلی ترک ناخنها
دی ۲۱, ۱۳۹۷

روش های خانگی تقویت ریشه مو

تقویت ریشه مو

روش های خانگی تقویت ریشه مو

روش های خانگی تقویت ریشه مو

   بسیاری از خانم ها بیشتر مواقع از ریزش و شکسته شدن تارهای موهای خود شکایت دارند و به دنبال روش هایی برای داشتن موهای محکم، ضخیم و بلند هستند. واقعیت این است که علت خیلی از مشکلات مو، ضعیف بود فولیکول های مو است که موجب میشه تارهای آن ها از ریشه، ضعیف، نازک و شکننده باشند. فولیکول مو، بخش زنده تارهای مو است که نیاز به مراقبت زیاد و تغذیه رسانی دارد. برای داشتن موهای سالم و محکم و تقویت ریشه، باید نکاتی را آموزش ببینید تا بتوانید با روش های ساده ریشه موها را تقویت نمایید تا موها رشد کرده و ضخیم تر و بلندتر شوند. در ادامه این نکات را به شما آموزش می دهیم: 
- همیشه هیدراته باشید!
   این به معنی این است که باید در طول روز  به مقدار کافی آب بنوشید که چیزی در حدود 8 تا 12 لیوان ( بسته به نوع فعالیت و بزرگی جثه) است. تمام عملکردهای بدن نیاز به آب دارند و زیبایی، استحکام، رشد و درخشندگی موها هم شامل این موضوع می شود. اگر موهای شما خشک و بدون آب باشند، شکسته خواهند شد و فولیکول های ضعیف توان رشد کردن و بلند شدن نخواهند داشت و چه بسا دچار ریزش هم شوید.
- ماساژ کف سر
   نتایج یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که ماساژ کف سر به طور مرتب و 4 دقیقه در هر روز و به مدت 24 هفته، تاثیر زیادی در ضخیم و محکم شدن موها دارد. این کار موجب افزایش گردش خون در ریشه و فولیکول موها می شود که در نتیجه مواد مغذی برای سلامت و رشد موها را تامین می کند . ضمن اینکه موجب می شود استرس از بین رود که همین هم برای زیبایی و قطع ریزش مو بسیار تأثیرگذار است. از شخصی در منزل کمک بگیرید یا اینکه خودتان این کار را انجام دهید.
- ماساژ سر با روغن رزماری
   بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شد که تعداد تارهای مو بعد از یک دوره 6 ماهه (هفته ای یک تا دو بار) ماساژ کف سر با روغن رزماری به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. روغن رزماری مواد مغذی برای رشد و استحکام موها را تامین می کند و از طرفی ماساژ کف سر هم تاثیر آن را چندین برابر خواهد کرد. اگر شما هم تمایل دارید که از این روش استفاده کنید، طبق دستور زیر عمل کنید:
نحوه ماساژ سر با روغن: 2 قطره روغن رزماری را با 2 تا 3 قاشق چایخوری روغن حامل (هر روغن در دسترسی که دارید مثل روغن زیتون)، مخلوط کنید. روغن را با س انگشتان خود به کف سر و ته موها زده و آرام ماساژ دهید (5 دقیقه) و سپس اجازه دهید تا 30 دقیقه روی موها باقی بماند. سپس موها را با شامپو بشویید.
- ویتامین E 
   تحقیقات پژوهشگران مشخص کرد که استفاده از مکمل های ویتامین E در طول 8 ماه، باعث افزایش 35 درصدی تعداد تارهای مو روی سر خواهد شد. برای نتیجه گرفتن از خاصیت ویتامین E تنها کافی است که هر چند شب یکبار، مقداری روغن کپسول ویتامین E را روی موهای خود ماساژ دهید و صبح روز بعد موها را با شامپوی معمولی بشویید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزادی که موجب تخریب و ضعیف شدن فولیکول های مو می شوند را از بین می برد.
- سیگار را ترک کنید!
   تحقیقات نشان داده که سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خود در پوست سر خواهد شد و از طرفی، قدرت فولیکول ها برای دریافت مواد مغذی را کاهش می دهد. ضمن اینکه سیگار باعث افزایش تولید هورمون های خاصی می شود که موجب ریزش مو خواهند شد. اگر به دنبال موهای زیبا هستید، پس سیگار را ترک کنید.
- تغذیه سالم برای استحکام موها را بشناسید!
موها به تمام گروه های غذایی نیاز دارند که سرشار از ویتامین ها، پروتئین، مواد معدنی و چربی های سالم هستند. این مواد مغذی را می توانید از خوراکی های زیر به دست آورید:
ماهی
مرغ
تخم مرغ
گردو و دانه های خوراکی
سیب زمینی شیرین و
سبزیجات دارای برگ سبز
همچنین باید از بعضی مواد غذایی هم دوری کنید، مانند:
شکر
روغن های ترانس
غذاهای آلرژی زا (چون موجب التهاب خواهند شد)

روش های خانگی تقویت ریشه موReviewed by آرایشگاه on Jan 10Rating: 3.0روش های خانگی تقویت ریشه موبرای تقویت ریشه های مو محصولات و روش های خانگی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها موهای خود را تقویت کرده و موجب افزایش رشد آن ها شوید. در این مقاله روش های خانگی تقویت ریشه مو را به شما آموزش می دهیم.

برای تقویت ریشه های مو محصولات و روش های خانگی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها موهای خود را تقویت کرده و موجب افزایش رشد آن ها شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *