لایه بردار پا
بهترین لایه بردار برای پاها
آذر ۶, ۱۳۹۷
زنان برزیلی
راز زیبایی زنان برزیلی
آذر ۷, ۱۳۹۷

انواع آسیب های ناخن و روش های درمان آن (قسمت۱)

درمان ناخن، آسیب ناخن

انواع آسیب های ناخن و روش های درمان آن

انواع آسیب های ناخن و روش های درمان آن (قسمت۱)

   از طریق ناخن ها می توان اطلاعات زیادی را در رابطه با سلامت بدن بدست آورد. برآمدگی، فرو رفتگی، شکنندگی، پوست پوست شدن ناخن و ... همگی نشانه هایی است که باید آن ها را جدی گرفته و برای درمان این مشکلات و آسیب دیدگی های ناخن اقداماتی را انجام دهید. البته تمام آسیب های مربوط به ناخن نگران کننده نیستند و می توان با استفاده از روش های خانگی آن ها را درمان کرد. بسیاری از مواقع بیماری های ناخن ناشی از کاشت ناخن به صورت غیر اصولی، ژلیش های غیر اصولی و نادرست است که با مواد بی کیفیت و توسط افراد غیر متخصص انجام می شود. در ادامه مشکلات ناخن را بررسی می کنیم و روش های درمان آن را آموزش می دهیم. 
- پوست پوست شدن ناخن
   پوسته شدن ناخن یکی از مشکلات بسیار شایع است که ممکن است هر کسی با آن مواجه شود. ایجاد این مشکل نه تنها به ژنتیک افراد بستگی دارد بلکه در اثر استفاده از مواد شیمیایی، آب و هوای سرد و خشک، استفاده بیش از حد از آب داغ می تواند باعث ایجاد این مشکل بر روی ناخن ها شود. اما می توان با استفاده از یک مرطوب کننده باکیفیت خیلی راحت این آسیب دیدگی ها را برطرف کرد. بهتر است هر روز ناخن ها را با ترکیبی از روغن زیتون، روغن نارگیل ماساژ دهید. برای اینکه ناخن ها را بیشتر و بهتر تقویت کنید می توانید مصرف اسیدهای چرب طبیعی، ویتامین B ،A، بیوتین، پروتئین، امگا۳ را افزایش دهید تا ناخن ها از درون بدن هم تقویت شوند.

- زرد شدن ناخن
   معمولا زرد شدن ناخن به دلیل استفاده طولانی مدت از لاک ناخن با رنگ های تیره ایجاد می شود. اگر ناخن های شما زرد شده اند بهتر است برای مدتی روی ناخن ها لاک نزنید و اگر نمی توانید ناخن های بدون لاک را تحمل کنید توصیه می کنیم حتما از لاک ناخن روشن و بدون مواد سمی و شیمیایی استفاده نمایید. برای حل این مشکل می توان با استفاده از بافر ناخن، لایه بالایی ناخن که شامل سلول های مرده و آسیب دیده است را از بین ببرید.
   سپس یک قاشق جوش شیرین را به همراه یک قاشق هیدروژن پراکسید مخلوط کرده و سپس با استفاده از مسواک، ناخن ها را با این اسکراب خانگی تمیز کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا زردی ناخن به تدریج از بین رود. اگر بعد از استفاده از این اسکراب، همچنان ناخن های شما زرد بود ممکن است زرد شدن ناخن ها به دلیل قارچ ناخن باشد و بهتر است که برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه کنید.

- نازک و شکننده شدن ناخن
   جالب است بدانید که ناخن ها ۱۰ برابر قدرت جذب بالاتری نسبت به پوست دارند. به همین دلیل است که ناخن ها نسبت به عوامل بیرونی حساس تر هستند و خیلی زود نرم، نازک و شکننده خواهند شد. هر عامل بیرونی از تغییر آب و هوا گرفته تا استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی یا لاک ناخن می تواند باعث شکننده شدن ناخن ها شود.
   بهترین راه برای تقویت ناخن های شکننده این است که به ناخن های خود استراحت دهید! یعنی به مدت چند ماه از لاک ناخن استفاده نکنید، هنگام شستن ظرف یا لباس، دستکش بپوشید، حتما ناخن ها را خشک نگه دارید، از مکمل های بیوتین برای تقویت ناخن ها استفاده کنید و یا غذاهای غنی از بیوتین مانند تخم مرغ، کلم بروکلی، حبوبات و ... مصرف کنید. تمام این کارها کمک می کنند تا ناخن هایی قوی تر و محکم تر داشته باشید.

انواع آسیب های ناخن و روش های درمان آن (قسمت۱)Reviewed by سه رخ on Nov 28Rating: 3.0انواع آسیب های ناخن و روش های درمان آن (قسمت۱)ناخن ها در اثر مواد شیمیایی، انواع کاشت و ژلیش های غیر اصولی و غیره موجب مشکلاتی برای ناخن می شوند که باید به آن ها توجه کرد و آن ها را درمان نمود. در این مقاله انواع آسیب های ناخن و روش های درمان آن را به شما آموزش می دهیم.

ناخن ها در اثر مواد شیمیایی، انواع کاشت و ژلیش های غیر اصولی و غیره موجب مشکلاتی برای ناخن می شوند که باید به آن ها توجه کرد و آن ها را درمان نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *