درمان شوره سر
رفع شوره سر (قسمت ۱)
دی ۱۰, ۱۴۰۰
جوانسازی پوست
سه خوراکی که پوست را جوان می‌کنند
دی ۱۲, ۱۴۰۰

رفع حساسیت های پوستی در خانه (قسمت ۱)

درمان حساسیت پوست در خانه

رفع حساسیت پوست در خانه

رفع حساسیت پوست در خانه

(قسمت 1)

در طول سال بارها افراد در معرض آلودگی ها و عوامل حساسیت زا همچون گرد و غبار زمستانه و پاییزی، گرده افشانی گل ها در فصل بهار، آلودگی هوای تابستان، بادهای موسمی و خشکی و... قرار می گیرند، که ممکن است برخی را درگیر خود کنند. این عوامل همگی می توانند سلامت پوست را به خطر بیاندازند و زمینه بروز آلرژی را فراهم کنند. برخی آلرژی ها ممکن است برای فرد ایجاد دردسر کنند و سبب بروز بیماری شوند، بنابراین لازم است حتما برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

امروز امکانات و ابزارهای زیادی برای تست وجود دارند که پزشک با انجام آن ها می تواند تشخیص دهد علت بروز مشکل حساسیت است یا بیماری. چنانچه مشکل پوستی شما را درگیر کرده که تنها پوست شما را تحت تاثیر قرار داده و دیگران از این موضوع گزندی ندیده اند مطمئن باشید دچار آلرژی شده اید و باید برای درمان آن اقدام کنید.

بخار در مراقبت از پوست

برای بخار گرفتن کمی آب جوش درون کاسه ای بریزید و سپس یک حوله روی سر خود و کاسه بگیرید. برای 10 دقیقه زیر حوله تنفس کنید. می توانید کمی نعنا و یا چای سبز به آب جوش بیافزایید. با تکرار این کار حساسیت پوستی رفته رفته کمتر خواهد شد.

پوست میوه ها:

یک از روش های درمان حساسیت های پوستی بدون متحمل شدن عواض دارویی و شیمیایی استفاده از پوست برخی میوه هاست. اگر پوست رنده شده هندوانه و یا پوست موز را روی ناحیه دچار حساسیت بمالید، خارش محل درگیر حساسیت از بین خواهد رفت.

عسل:

اگر در فصل بهار به خاطر گردافشانی گیاهان دچار حساسیت و آلرژی می شوید، توصیه می کنیم که از عسل استفاده کنید. خواص فوق العاده عسل به مرور زمان شما را در برابر آلرژی های بهاری ایمن می کند.

درمان خانگی حساسیت پوستی با روغن اکالیپتوس:

روغن اکالیپتوس عطر قوی دارد و می تواند سینوس ها و مسیرهای بینی را که در اثر آلرژی بسته شده را باز کند. همچون روش بخار گرفتن عمل کنید فقط چند قطره روغن اکالیپتوس به آب جوش بیافزایید و زیر حوله نفس بکشید. البته می توانید بصورت دیگر نیز از روغن اکالیپتوس استفاده کنید. چند قطره روغن را کف حمام بریزید و بعد به حمام بروید.

دقت کنید که روغن اکالیپتوس خود به مقدار زیاد می تواند سمی و مهلک باشد بنابراین اصلا از آن روی پوست نمالید و برای مصرف آن نیز از پزشک سوال کنید.

مراقبت خانگی حساسیت پوستی

پوست حساس را خارش ندهید. تا زمان برطرف شدن کامل حساسیت از مصرف مواد آرایشی در بخش درگیر حساسیت خودداری کنید. به ناحیه دارای التهاب دست نزنید و لباس تنگ نپوشید. تا حدود زیادی می توانید با رعایت موارد فوق حساسیت ها و آلرژی های فصلی و ناشی از آلودگی را رفع کنید. این روش ها تقریبا در اغلب مواقع جوابگو خواهد بود. البته توجه کنید که اگر التهاب بیشتر شد باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنید.

رفع حساسیت های پوستی در خانه (قسمت ۱)Reviewed by Arayesh on Jan 1Rating: 3.0رفع حساسیت های پوستی در خانه قسمت اولرفع حساسیت های پوستی در خانه. درمان خانگی حساسیت پوستی با روغن اکالیپتوس. روغن اکالیپتوس عطر قوی دارد سینوس ها و مسیرهای بینی را باز می کند.

رفع حساسیت های پوستی در خانه. درمان خانگی حساسیت پوستی با روغن اکالیپتوس. روغن اکالیپتوس عطر قوی دارد سینوس ها و مسیرهای بینی را باز می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *