جراحی زیبایی
آمادگی پیش از عمل اتوپلاستی
دی ۹, ۱۴۰۰
درمان حساسیت پوست در خانه
رفع حساسیت های پوستی در خانه (قسمت ۱)
دی ۱۱, ۱۴۰۰

رفع شوره سر (قسمت ۱)

درمان شوره سر

رفع شوره سر

رفع شوره سر

(قسمت 1)

خیلی ها امروزه از شوره سر و چربی بیش از حد پوست سر در رنج هستند و انواع روش ها را برای رفع آن امتحان می کنند. شوره سر به تدریج ریزش مو را هم به همراه دارد. کسانی که پوست سرشان چرب است موهای سرشان نیز به تدریج چرب می شود و این چربی بیش از حد شوره سر را به همراه دارد. برخی علاوه بر شوره و ریزش دچار خارش کف سر نیز می شوند. خوب است بدانید که نباید شوره سر را مشکلی نچندان مهم تلقی کنید چرا که خیلی مواقع شوره سر در اثر یک بیماری هم بوجود می آید. بنابراین سعی کنید علت شوره سر را پیدا کنید و برای رفع آن فرصت را از دست ندهید.

چربی پوست سر و دردسرهای آن

اغلب مواقع اگر دچار شوره سر شویم سعی می کنیم از شامپو ضد شوره سر استفاده کنیم و این معضل را از خود دور کنیم، چرا که این شامپوها و محلول ها شوره و چربی سر را کاهش می دهند. چربی پوست سر از ترشح چربی غدد  پوست بوجود می آید. پوست های بسیار چرب غالبا دچار خارش و تحریک پذیری پوست نیز می شوند. در واقع می توان گفت که علت اصلی به وجود آمدن شوره سر همین چربی است پس با استفاده از محصولات مختلف در حقیقت بیمار سعی می کند چربی پوست را از بین ببرد. بهتر است این موضوع را جدی بگیرید چون در غیر اینصورت باید شاهد ریزش شدید موها نیز باشید.

درمان شوره سر

بصورت طبیعی روی پوست سر یک لایه چربی برای محافظت پوست در برابر کمبود رطوبت و خشکی وجود دارد، ولی اگر این پوست بیش از حد چرب شود نابودی تدرجی موها را رقم خواهد زد. علاوه بر شوره دیگر عاملی که همراه چربی سر بروز می کند نوعی قارچ است. این قارچ در بخش های چربتر رشد و سلامت موها را به خطر می اندازد. در این بخش قرار است بعضی از روش های خانگی و سنتی را جهت ازبین بردن چربی پوست و شوره سر به شما معرفی کنیم.

روش های سنتی رفع شوره سر

گیاه گزنه:

گزنه برای متعادل کردن چربی پوست بسیار اثرگذار است و ریزش مو را نیز رفع می کند. جالب است بدانید رومیان باستان از گزنه برای درخشان تر شدن و تقویت موها استفاده می کردند.

درمان شوره سر چرب با سرکه:

سرکه از جمله مواردی است می تواند برای رفع شوره سر کمک کننده باشد. یک فنجان سرکه را با چند قاشق آب ترکیب و سپس به پوست سر اسپری نمایید.

می توانید این ترکیب را مستقیما به پوست ماساژ دهید و بعد بشویید.

طرز تهیه و استفاده از محلول سرکه سیب:

ابتدا یک لیتر آب و سرکه سیب  را ترکیب کنید.

محلول بدست آمده را داخل بطری  بریزید و  روی پوست و مو اسپری نمایید.

پس از چند دقیقه موها را با آب گرم  شستشو دهید.

این روش  را  2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا بهبود موها حاصل شود.

سیر:

سیر از جمله مناسبترین مواد درمان کننده شوره سر است. خواص آنتی باکتریایی آن وضعیت مو را بهبود می بخشد و گردش خون را در پوست سر راحت تر می کند.

رفع شوره سر (قسمت ۱)Reviewed by Arayesh on Dec 31Rating: 3.0رفع شوره سر قسمت اولرفع شوره سر. خیلی ها امروزه از شوره سر و چربی بیش از حد پوست سر در رنج هستند و انواع روش ها را برای رفع آن امتحان می کنند. شوره ریزش مو را درپی دارد.

رفع شوره سر . خیلی ها امروزه از شوره سر و چربی بیش از حد پوست سر در رنج هستند و انواع روش ها را برای رفع آن امتحان می کنند. شوره ریزش مو را درپی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *