آموزش استفاده از پنکک
آموزش استفاده از پنکک و پودرهای آرایشی (قسمت ۲)
مرداد ۱۸, ۱۳۹۸
مراقبت مو
از خاکستری شدن موها پیشگیری کنیم (قسمت ۲)
مرداد ۲۰, ۱۳۹۸

سلامت پوست با مصرف فلفل سفید

مراقبت پوست

خواص فلفل سفید

سلامت پوست با مصرف فلفل سفید:

پیش از اینکه از فواید فلفل سفید حرف بزنیم بهتر است تفاوت این ماده خوراکی سفید و سیاه را باهم بدانید. با اینکه از یک بوته هستند اما خواص عالی و متفاوتی دارند. بله هر دوی این تند و تیزها از یک بوته به عمل می آیند ولی کاملا در خواص، مزه و بو باهم تفاوت دارند. در این بخش درمورد فواید فلفل سفید و تفاوت‌های آن با فلفل سیاه خواهیم گفت. فلفل سفید را با اسامی دیگری همچون، ”سفید میرچ” در هندی، ”تلا میریالو” در تلوگو، ”ولا کورومولاگو” در مالایالام، ”بیلی مناسو” در زبان کانارا، ”سفید ماری” در گجراتی، ”پندری میری” در مراتی، و ”شاه میروچ” در بنگالی می شناسند.

فلفل سفید درمانگر پوست:

چون فلفل سفید خیلی گرما زاست توصیه نمی کنیم که مستقیما از آن روی پوست استفاده کنید. ولی اگر این ماده پرخاصیت را در طولانی مدت مرتبا مصرف کنید، تاثیرات شگرف آن را بر پوست خود خواهید دید. با اینکه فلفل سفید ارزان تر از خیلی از محصولات آرایشی است اما خواص فوق العاده ای دارد که آن به ماده ای شفا بخش تبدیل می کند.

رفع پیسی:

پپرین موجود در فلفل سفید است رنگدانه های پوست را تحریک می کند. می توانید فلفل سفید را برای ازبین بردن پیسی مصرف کنید و این لکه های سفید را از بین ببرید. درمان پیسی داروهای موضعی زیادی دارد اما فلفل سفید می تواند به عنوان یک داروی طبیعی انتخاب مناسبتری باشد. در ضمن برخلاف داروهای شیمیایی عوارض جانبی ندارد.

رفع موهای زائد:

جالب است بدانید می توانید با استفاده از فلفل‌ سفید و کافور موهای زائد خود را به ‌طور دائمی رفع کنید. کافور و فلفل سفید را با روغن بادام ترکیب کنید و آن را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. با استفاده از این ماسک پس از مدتی شما از شر موهای زائد خلاص خواهید شد. ابتدا کمی از این ترکیب را روی بخش کوچکی از پوستتان امتحان کنید اگر دچار حساسیت نشدید از آن استفاده کنید. روی پاها و بازوها بمالید. مصرف این ماده بر روی زیر بغل و نقاط حساس توصیه نمی شود.

از بین بردن چین‌ و چروک:

فلفل سفید سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است و چین ‌و چروک و نقطه‌ های تیره را می تواند از بین ببرد. با مصرف مرتب این ماده خوراکی در دراز مدت شاهد زیبایی و جوانی پوستتان خواهید بود.

لایه‌ برداری طبیعی:

فلفل می ‌تواند برای تهیه اسکراب های لایه بردار و از بین بردن سلول‌ های مرده بسیار کاربردی باشد. توصیه می کنیم که حتما از دانه ‌های فلفل برای تهیه اسکراب استفاده کنید. برای دفع سموم پوست و داشتن پوستی صاف و درخشان این اسکراب فلفلی بسیار کمک کننده است. فلفل سفید به خاطر خواص آنتی ‌اکسیدان، گردش خون و اکسیژن را افزایش می دهد و پوستتان شاداب ‌تر و باطراوت ‌تر خواهد شد.

از سرطان پوست در امان بمانید:

مصرف فلفل سفید می تواند پوست را در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید محافظت کند و خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر ناراحتی‌های پوستی را کاهش دهد. با این حال قبل از استعمال موضعی و خوراکی آن حتما باید متخصص مشورت کنید.

سلامت پوست با مصرف فلفل سفیدReviewed by Arayesh on Aug 10Rating: 3.0سلامت پوست با مصرف فلفل سفیدتاثیر مصرف فلفل سفید بر مراقبت پوست شگفت انگیز است. فلفل سفید یک ادویه گرمازا است. پس در مراقبت پوست اثرگذار است و می تواند به جوان سازی پوست کمک کند.

تاثیر مصرف فلفل سفید بر مراقبت پوست شگفت انگیز است. فلفل سفید یک ادویه گرمازا است. پس در مراقبت پوست اثرگذار است و می تواند به جوان سازی پوست کمک کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *