ماسک موی خشک
ماسک خانگی برای موی وز و خشک (قسمت ۲)
فروردین ۱۷, ۱۳۹۸
آرایش چشم هاله ای
آموزش آرایش چشم هاله ای برای مهمانی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

عوامل موثر در رشد مو (قسمت۲)

رشد مو

عوامل موثر در رشد مو (قسمت۲)

عوامل موثر در رشد مو (قسمت۲)

شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که چرا موهایمان از یک اندازه ای به بعد دیگر رشد ندارد؟ یا چرا موی بعضی از خانم ها بسیار بلند و زیبا است اما موهای ما اصلا بلند نمی شود و همیشه کوتاه است؟ سوال هایی از این قبیل برای بسیاری از خانم ها پیش امده است که جواب ان در ادامه مطلب زیر است. شما باید بدانید چه عاملی مانع از رشد موهای شما می شود. با شناسایی این عوامل می توانید آن ها را رفع و درمان کنید. برای رشد مو عوامل مؤثر زیادی وجود دارد که شامل موارد زیر است:
- چند شاخه شدن موها
   همه ما باید با چند شاخه شدن موهای خود دست و پنجه نرم کنیم. معمولا در این مواقع موها به دو یا سه شاخه تقسیم می شوند. این چند شاخه شدن در مو، بالاتر و بالاتر می رود و در نهایت از هم جدا می شوند. این مشکل به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن است بنابراین موها زندگی سالم و طولانی نخواهند داشت. پس اگرچه موهای شما در ریشه رشد می کند و بلند می شود ، اما به طور مداوم از پایین خرد می شود پس انگار که موهای شما در یک قد مشخصی گیر کرده است. 
زمانی که مو چند شاخه می شود، دیگر راهی برای درمان آن وجود ندارد. تنها کاری که می توان انجام داد این است که موها را فورا از جایی که چند شاخه شده کوتاه کنید، وگرنه همین طور بالاتر رفته  و موجب شکسته شدن بیشتر موها می شود و شما را در یک چرخه ی بلند نشدن مو می اندازد. برای اینکه از چند شاخه شدن موهای خود جلوگیری کنید، از دکلره کردن بیش از حد مو خودداری کنید زیرا منجر به خشک شدن موها می شود. از خشک کردن موها با حوله (به شدت) خودداری کنید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شود. همچنین موها را به ارامی از پایین شانه کنید و کم کم به سمت ریشه مو بروید، از کش موهای فابریک یا با روکش ابریشمی استفاده کنید.
- ژنتیک
 بعضی اوقات بلند شدن مو و سلامت آنها به ژنتیک بستگی دارد. هر فرد یک چرخه رشد موی مخصوص به خود را دارد. رشد مو بعد از گذشت مدت زمانی متوقف خواهد شد نه بعد از این که به یک قد معینی رسید. بنابراین، زمانی که مو به پایان چرخه رشد خود رسید، دیگر رشد نمی کند و ممکن است خرد شود و بریزد. هر تار مو، چرخه رشد مربوط به خود را دارد. به همین دلیل است که معمولاً ما موهایی با اندازه های متفاوت داریم. فرقی نمی کند که شما چقدر به موهای خود رسیدگی کنید، این چرخه می تواند هر زمانی بین 2 تا 6 سال دوام یابد و بیش از این هم نمی شود چراکه فقط به DNA شما مربوط می شود.
- سن
   همانند ژنتیک، سن نیز می تواند دلیلی باشد که دیگر موهای شما بلند نمی شود. با بالا رفتن سن، رنگ کردن، حالت دهی بیش از حد به موها، دکلره کردن و غیره همه می تواند به مرور زمان موها را ضعیف تر کند بنابراین موها از یک حدی بیشتر بلند نمی شوند. هر چه سن بالا تر می رود، پوست سر، روغن کمتری تولید می کند بنابراین موها خشک تر و شکننده تر می شوند. برای مقابله با این موضوع پیشنهاد می کنیم روزانه چند دقیقه پوست سر را ماساژ دهید تا گردش خون در آن قسمت بیشتر شود و موها سریع تر رشد کند.
- رژیم غذایی
   رژیم غذایی موثرترین عامل برای بلند شدن موها است. اگر موهای شما از یک حدی بلند تر نمی شود، قطعا تغذیه خود را چک کنید. شاید مواد معدنی و ویتامین های لازم را از خوراکی های روزانه خود، دریافت نمی کنید. آهن، ویتامین D، ب کمپلکس و زینک برای بلند شدن موها ضروری هستند. آهن به میزان زیادی در غذاهایی مانند تخم مرغ، اسفناج، مرغ ،ماهی سالمون، قارچ پیدا می شود. غذاهایی مانند آواکادو و غلات و همچنین تخم مرغ منابع خوبی برای دریافت ویتامین D و ب کمپلکس هستند. برای دریافت زینک به میزان خوب، گوشت بوقلمون، گوشت گوساله و تخم کدو مصرف کنید.

عوامل موثر در رشد مو (قسمت۲)Reviewed by آرایشگاه on Apr 7Rating: 3.0عوامل موثر در رشد مو (قسمت۲)برای افزایش رشد موها باید عوامل مؤثر در رشد موها را بررسی کنید و بدانید که موهای شما در کدام مورد کمبود دارد تا بتوانید آن را برطرف کنید. در این مقاله عوامل موثر در رشد مو را به شما آموزش می دهیم.

برای افزایش رشد موها باید عوامل مؤثر در رشد موها را بررسی کنید و بدانید که موهای شما در کدام مورد کمبود دارد تا بتوانید آن را برطرف کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *