ضدآفتاب مناسب پوست خشک
کرم ضدآفتاب برای انواع پوست و آکنه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۸
رشد مو
عوامل موثر در رشد مو (قسمت۲)
فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

ماسک خانگی برای موی وز و خشک (قسمت ۲)

ماسک موی خشک

ماسک خانگی برای موی وز و خشک (قسمت ۲)

ماسک خانگی برای موی وز و خشک (قسمت 2)

موی وز و خشک برای هیچکسی خوشایند نیست و معمولا دلایل مختلفی موجب خشک شدن موها می شود. استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگمو، محصولات مراقبت از مو، استفاده بی رویه از دستگاه های حرارتی مانند سشوار و اتو مو و بابلیس، رعایت نکردن رژیم غذایی صحیح و عدم نوشیدن آب کافی و غیره می تواند دلایل خشک شدن موها باشد.  وقتی که موها به صورت مدام تشنه بمانند و کوتیکول مو – قسمت خارجی مو که از سلول های مرده تشکیل می شود – به اندازه کافی هیدراته نشود، باز شده تا هر رطوبتی که وجود دارد را جذب کند، در نتیجه رطوبت خیلی زیادی که در محیط وجود دارد باعث وز شدن موها و همچنین خشکی زیاد باعث وزوزی شدن موها می شود.
   وز شدن موها به دلیل عدم وجود کافی مواد غذایی و رطوبت است. برای حل این مسائل باید آب به میزان کافی بنوشید و غذاهای مقوی به اندازه کافی بخورید. اگر همچنان موهای شما وز می شود بهتر است از ماسک موی مناسب استفاده کنید که از مواد طبیعی تهیه شده و هیچگونه عوارضی برای مو ندارد. در ادامه ماسک موهای خانگی برای موهای خشک و وز را به شما معرفی می کنیم که به راحتی در منزل قابل تهیه می باشند. 
ماسک موز و عسل
1. 1 موز پوست گرفته شده
2. 2 قاشق چای خوری عسل
3. یک سوم فنجان روغن بادام
تمام مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. سپس روی موها و پوست سر بمالید و 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. سپس با آب و شامپو و نرم کننده موها را بشویید. این ماسک مو را هفته ای یکبار استفاده کنید. ماسکی بسیار مناسب برای موهای به شدت وز و برق گرفته.
ماسک سرکه سیب قرمز و آب
1. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قرمز
2. 2 فنجان آب
سرکه را با آب مخلوط کنید. سپس موها را با شامپو شسته و به جای آب، با این محلول آن ها را آبکشی کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس نرم کننده بزنید. از این محلول هفته ای یکبار می توانید استفاده کنید.
ماساژ دادن پوست سر با روغن های گرم شده
روغن های گرم شده یکی از بهترین راه ها برای درمان وز شدگی موها هستند و به آن ها غذا رسانی و آبرسانی می کنند. در ادامه به معرفی روغن هایی که برای درمان موهای وز مفید هستند می پردازیم.
- روغن آرگان
- روغن نارگیل
- روغن بادام
- روغن جوجوبا
- روغن زیتون
   برای استفاده از این روغن ها، از هر کدام که می خواهید 2 تا 3 قاشق غذاخوری را داخل یک کاسه ریخته ، سپس این کاسه را داخل کاسه بزرگ تری که پر از آب داغ است قرار دهید تا گرم شود. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه سر را با آن ماساژ دهید. بعد موها را با یک حوله ی داغ بپوشانید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موها را بشویید. این عمل را می توانید هفته ای 2 بار انجام دهید.

ماسک خانگی برای موی وز و خشک (قسمت ۲)Reviewed by آرایشگاه on Apr 6Rating: 2.5ماسک خانگی برای موی وز و خشک (قسمت 2)موهای خشک و وز برای اینکه دوباره بازیابی و ترمیم شوند نیاز به رطوبت و هیدراته شدن دارند که با استفاده از ماسک های خانگی می توان این رطوبت را به موها بخشید. در این مقاله بهترین ماسک خانگی برای موی وز و خشک را معرفی می کنیم.

موهای خشک و وز برای اینکه دوباره بازیابی و ترمیم شوند نیاز به رطوبت و هیدراته شدن دارند که با استفاده از ماسک های خانگی می توان این رطوبت را به موها بخشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *