رفع خط اخم
درمان خانگی برای رفع خط اخم
مهر ۲۶, ۱۳۹۷
روغن طبیعی برای موها
بهترین روغن طبیعی برای موها
مهر ۲۶, ۱۳۹۷

فواید سبزی جعفری برای پوست

مزایای سبزی جعفری

فواید سبزی جعفری برای پوست

فواید سبزی جعفری برای پوست

   مواد معدنی موجود در جعفری از قبیل پتاسیم، مس، روی، منگنز و کلسیم به حفظ سلامت پوست کمک می کند. برای استفاده از جعفری باید آب برگ‌ ها را گرفته و آن را به ۲۰۰۰ میلی‌ لیتر آب اضافه نمایید. نوشیدن روزانه‌ این ترکیب پوست‌ را سالم‌ تر خواهد کرد. خوردن جعفری به مقدار زیاد به ایجاد توازن در پوست چرب کمک خواهد کرد و برای جلوگیری از آکنه، منافذ پوست را تمیز می‌ کند. همچنین جعفری حاوی روی می باشد که می تواند مانع از تورم شده و موجب تولید مجدد پوست گردد و در عین حال قرمزی پوست چ را کاهش داده و لکه‌ های جوش را از بین می‌ برد. اوژنول موجود در جعفری در برابر باکتری‌ ها و قارچ‌ ها فوق‌العاده بوده و در برابر آکنه، عفونت‌ های پوستی، و جوش موثر است. هم‌ چنین می تواند برای منافذ نیز به عنوان ضد عفونی‌ کننده عمل کند. روغن جعفری را می توان از بازار تهیه کرد. اما باید مواظب باشید آن را مستقیماً به صورت خود نزنید، زیرا اگر آن را مستقیما به صورت بزنید ممکن است پوست خود را بسوزانید. قبل از استعمال روغن جعفری روی صورت، آن را با استفاده از روغن حامل (زیتون یا بادام) رقیق نمایید و بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب شستشو دهید. 
   جعفری برای از بین بردن هاله‌ های تیره‌ دور چشم نیز بسیار فوق‌ العاده است. ویتامین C و ویتامین K، و کلروفیل با هم این هاله‌ ها را روشن کرده و پف چشم را از بین می برند. برای این کار یک دسته جعفری را خرد کرده و بکوبید. آب آن را گرفته و یک قاشق چای‌ خوری ماست به آن اضافه نمایید. سپس در محل تیرگی زیر چشم‌ خود قرار دهید. حتی می‌ توانید آغشته کردن پنبه به آب جعفری را نیز امتحان کنید و پنبه را مدت ۱۰ دقیقه در قسمت پف‌کرده/ تیره قرار دهید. ۲ بار در هفته انجام این کار می تواند تیرگی های زیر چشم را از بین ببرد. بدن بتاکاروتن موجود در جعفری را تبدیل به ویتامین A می‌ کند. ویتامین A پوست را حفظ و ترمیم خواهد کرد. این کار موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شده و زمان لازم برای بهبود زخم‌ ها را کاهش می دهد. 

فواید سبزی جعفری برای پوستReviewed by آرایشگاه on Oct 18Rating: 3.0فواید سبزی جعفری برای پوستسبزی جعفری یکی از گیاهان بسیار مفید برای پوست و بدن است که می توانید با استفاده از آن تیرگی ها و پف های زیر چشم را از بین ببرید. در این مقاله فواید سبزی جعفری برای پوست را به شما معرفی می کنیم.

سبزی جعفری یکی از گیاهان بسیار مفید برای پوست و بدن است که می توانید با استفاده از آن تیرگی ها و پف های زیر چشم را از بین ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *