زیبایی
موها را گرم کنید تا خشکی مو ازبین برود
خرداد ۱۱, ۱۳۹۹
سلامت مو
مقدار شامپوی مصرفی موهای بلند و کوتاه
مهر ۶, ۱۳۹۹

نکات کلیدی برای قطع ریزش مژه ها

زیبایی

ریزش مژه

نکات کلیدی برای قطع ریزش مژه ها:

درمان‌های ریزش مژه‌ها:

حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو در نقطه از بدن بسیار مهم است بخصوص اگر این ریزش مو در مژه ها و ابرو رخ بدهد. چرا که علاوه بر موهای سر، مژه و ابرو نیز در زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار هستند. این مسئله بخصوص برای بانوان بسایر حائزاهمیت است و معمولا افراد بجای یافتن علت بروز ریزش مژه اقدام به کاشت مژه، لیفت مژه و یا دیگر روش های زیبایی می کنند تا این کمبود را جبران کنند.

اما استفاده از این روش ها در خیلی از موارد مشکل را حادتر می کند. بنابراین در این قسمت با ما همراه باشید تا درمان موثر ریزش مژه ها را پیدا کنیم:

اگر مژه هایتان در اثر سوختگی و شیمی درمانی از دست دادید خیلی نگران نباشید تنها به آن ها فرصت دهید تا دوباره رشد کنند. خوب است بدانید که بعد از اتمام شیمی درمانی مژه ها خیلی ضخیم تر از پیش رشد می کنند. گاهی بروز بیماری‌های تیروئیدی یا خود ایمنی سبب ریزش مژه ها می شوند و با درمان بیماری این مشکل برطرف خواهد شد. در این میان بعضی داروها سبب رشد مژه‌ها خواهند شد. گاها پزشک ها قطره‌های چشمی «بیماتوپروست» را جهت رشد مژه‌ها تجویز می‌کنند. کسانی که مبتلا به طاسی بودند با مصرف یک سال روزانه محلول ۰.۰۳ درصدی بیماتوپروست شاهد رشد زیاد مژه‌های خود بودند.

درمان‌های خانگی سبب رشد مژه ها می شوند:

خیلی از افراد برای درمان ریزش مژه ها از درمان‌های خانگی استفاده می کنند و تصور می کنند این روش ها سرعت رشد مژه ها را افزایش میدهند. از جمله مواد طبیعی پرکاربرد در این زمینه می توان به روغن زیتون، ماساژ مژه‌ها و محصولات بیوتین دار اشاره کرد. با اینکه بیوتین نقش زیادی در حفظ سلامت پوست و مو دارد ولی هنوز هم مدرک صریحی وجود ندارد که تاثیر مستقیم آن بر رشد موها را تایید کند.

از ریزش مژه‌ ها جلوگیری کنیم:

تقریبا کسی نمی تواند از ریزش مژه ‌ها و موها پیشگیری کند ولی با این حال می توان با استفاده از روش هایی این احتمال را ضعیف کرد:

یک رژیم غذایی سالم تهیه کنید:

در خیلی از موارد کمبودهای تغذیه ‌ای عامل اصلی بروز ریزش مو در سر و ابرو و مژه هستند. موها برای رشد طبیعی و بقا به ویتامین‌های C و B و D، فلزهای روی و آهن و پروتئین‌ها نیاز دارند. بنابراین سعی کنید سبزیجات و میوه های بیشتری بخورید و از مصرف مواد غذایی فست فودی و شیرین بپرهیزید.

فر مژه مسبب ریزش مژه ها:

اغلب افراد روش صحیح استفاده از فر مژه را بلد نیستند و هنگام استفاده از آن ناخواسته مژه ها را دچار کشیدگی می کنند. این کشیدگی ها به مرور زمان به فولیکول‌های مو آسیب میزنند.

هنگام خواب آرایشتان را پاک کنید:

با آرایش چشم خوابیدن سبب خشکی مژه‌ ها می شود و مژه‌های خشک سریعتر دچار ریزش می شوند.

چشم ها را نمالید:

هرگز با فشار زیاد چشم ها و مژه ها را نمالید. مژه ها حساسیت زیادی دارند و با فشار زیاد دچار ریزش می شوند.

نکات کلیدی برای قطع ریزش مژه هاReviewed by Arayesh on Sep 27Rating: 3.0نکات کلیدی برای قطع ریزش مژه هانکات کلیدی برای قطع ریزش مژه ها. درمان‌های ریزش مژه‌ها. حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو در نقطه از بدن بسیار مهم است بخصوص ریزش مژه و ابرو.

نکات کلیدی برای قطع ریزش مژه ها. درمان‌های ریزش مژه‌ها. حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو در نقطه از بدن بسیار مهم است بخصوص ریزش مژه و ابرو.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *