زیبایی
مرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغ
دی ۵, ۱۴۰۰
اپیکانتوپلاستی
مراقبت های بعد از اپیکانتوپلاستی
دی ۷, ۱۴۰۰

مشکلات و آسیب ناشی از نشستن مو

سلامت مو

نظافت موها

مشکلات نشستن مو

چرا باید موها را بشوییم ؟

مراقبت از موها و حفظ زیبایی و سلامت مو برای هرکسی مهم است. معمولا برای مراقبت از موها از انواع محصولات بهداشتی و تقویت کننده استفاده می کنیم، ولی چقدر به شستشوی موها اهمیت می دهیم؟ برخی انواع موها نیاز چندانی به شستشوی مرتب ندارند اما بعضی نیز نیاز دارند در هفته چندباری شستشو داده و تمیز شوند. اما اگر موها را مرتبا نشوییم چه اتفاقی می افتد؟ مشکلات نشستن مو چیست؟

ارتباط چربی زیاد با شوره سر

حتما دیدید و شنیدید که همیشه توصیه می شود کمتر موها را بشویید. اما این موضوع درمورد همه صدق نمی‌کند. موها را در هفته حداقل باید سه بار شستشو داده شوند تا کف سر از چربی اضافه پاک شود. چربی کف سر تا حدودی می تواند به عنوان لایه ای محافظ از موها مراقبت کند، اما اکر میزان آن بیش از حد طبیعی افزایش یابد باید منتظر شوره سر، خارش شدید و درپی آن ریزش شدید موها باشید. چراکه چربی زیاد کف سر جلوی تنفس فولیکول های مو را نیز خواهد گرفت و در اثر خارش دادن سر ریزش مو نیز تشدید خواهد شد.

محصولات آرایشی روی سرتان تجمع می کنند

اگر از محصولات حالت دهنده زیاد مصرف می کنید و در مقابل موها را به اندازه کافی و به دفعات نمی شویید، احتمال اینکه محصولات حالت دهنده روی پوست سرتان تجمع کنند زیاد است. این باقی مانده های بعضا چرب روی سر و موها قابل مشاهده هستند و تصویری زشت بوجود می آورند. ممکن است با طولانی شدن زمان بین شستشوی موها و شامپو زدن التهاب فولیکول های مو را مشاهده کنید. انگار که روی پوست سر جوش دارید و بسیار ناخوشایند خواهد بود. اگر می خواهید از این اضافات محصولات حالت دهنده خلاص شوید توصیه می کنیم حداقل در ماه یکبار موها را با یک شامپوی درخشان کننده ملایم شستشو دهید. شامپو درخشان کننده تجمع مواد آرایشی روی موها را ازبین میبرد، اما دقت کنید که مصرف زیاد آن سبب خشکی موها خواهد شد.

موها را بشویید تا چرب به نظر نرسند:

ممکن است با مصرف روغن های گیاهی موهای شما چربتر از قبل به نظر برسند و اگر شستشو داده نشوند این حالت بیشتر به چشم خواهد آمد، اما این نگران کننده نیست و ضرری هم به موهایتان نمی رساند. این چربی ها کاملا طبیعی هستند و درضمن ساختمان و ساختار آسیب دیده موها را نیز ترمیم می کنند.

اگر بخواهید بیشتر از حد معمولا چربی کف سر را پاک کنید پوست سر چربی بیشتر از قبل تولید می کند و در این حالت دچار سبوره خواهید شد، پس سعی نکنید چربی طبیعی موها را ازبین ببرید. ممکن است چند روز اول برایتان تحمل این وضعی سخت باشد اما اگر صبر کنید پوست سر خود را با این روش سازگار می کند. می توانید برای کنترل چربی موها از مدل های دم اسبی یا بالای سر بستن استفاده کنید.

مشکلات و آسیب ناشی از نشستن موReviewed by Arayesh on Dec 27Rating: 3.0مشکلات و آسیب های ناشی از نشستن موهامشکلات و آسیب های ناشی از نشستن موها. مراقبت از موها و حفظ زیبایی و سلامت مو برای هرکسی مهم است. محصولات بهداشتی و تقویت کننده.

مشکلات و آسیب های ناشی از نشستن مو . مراقبت از موها و حفظ زیبایی و سلامت مو برای هرکسی مهم است. محصولات بهداشتی و تقویت کننده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *