موی رنگ شده
مراقبت از موی رنگ شده
دی ۴, ۱۴۰۰
سلامت مو
مشکلات و آسیب ناشی از نشستن مو
دی ۶, ۱۴۰۰

مرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغ

زیبایی

مراقبت موی فر

مرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغ

ماسک موی فر

در بعضی مواقع داشتن موی مجعد و فر دردسر ساز می شود و با اینکه زیبایی منحصربفرد خود را دارند اما برای مراقبت از آن ها دچار سختی می شویم. به خصوص اگر موهای شما حالت‌دار باشد مجبور می شوید هربار و در روز چند بار ظاهر موهای خود را مرتب کنید. شاید تصور کنید که حالت مجعد بودن موها کاملا طبیعی است و به بافت طبیعی طبیعی موها بستگی دارد، ولی این فکری اشتباست. تاب خوردن و یا در اصطلاح فر شدن مو بخاطر ضعف مراقبت صحیح موها رخ می دهد، اما اگر از آن ها به خوبی مراقبت کنید و مرتبا از سرم و ماسک موی مناسب جنس موهایتان استفاده کنید این حالت برطرف خواهد شد.

البته اینکه باید از ماسک استفاده کنید به این معنی نیست که باید حتما هزینه‌ی بالایی متحمل شوید و محصولات بخصوصی برای مراقبت موها تهیه کنید. حتی در خانه نیز می توانید با مواد طبیعی که در دسترستان است مشکل مجعد شدن موها را به مرور زمان برطرف کنید.

چرا موهای فر به ماسک مو احتیاج دارند ؟

به طور کلی می توان گفت که آسیب ها و خشکی بیش از حد مسبب اصلی بروز فر شدن موها هستند. موها همچون دیگر ارگان های بدن مرتبا به آب نیاز دارند. اگر آبرسانی به موها به درستی صورت نگیرد پوشش شاخی مانند مو که تشکیل شده از سلول‌های مرده هستند و از موها مراقبت می کنند از سطح ساقه مو بلند شده و در این حالت شما احساس می کنید موهایی خشک، ضخیم و فر دارید. وقتی موهای سرتان فر می شوند به این معناست که موها به رطوبت و مواد غذایی نیاز دارند، می توانید با روش های مختلف این نیاز را برطرف کنید. پیش از هر اقدامی دقت کنید که آیا هر روز به اندازه لازم آب می‌نوشید و غذاهای شما حاوی منابع آب هستند یا نه. اگر در این موارد مشکلی نداشتید می‌توانید از روش‌های سنتی و طبیعی همچون ماسک مو یا روغن‌های گیاهی برای هیدراته کردن موها استفاده کنید.

 

ماسک تخم مرغ و روغن بادام برای موی فر:

برای تهیه این ماسک به یک چهارم فنجان روغن بادام و یک عدد تخم مرغ احتیاج دارید.

روش تهیه ماسک تخم مرغ:

روغن بادام و تخم مرغ را خوب ترکیب کنید تا صاف و یکدست شود.

در مرحله بعد موها را به چند دسته کوچک تقسیم کنید و از ترکیب تهیه شده روی پوست سر و در راستای موی فر ماساژ دهید.

برای شستن موها عجله نکنید، 40 دقیقه صبر کنید تا ماسک جذب پوست سر و موها شود.

برای شستشوی موها از شامپو و نرم کننده‌ی مناسب که فاقد سولفات است استفاده نمایید.

خوب است بدانید که در این ماسک روغن بادام جایگزین نرم کننده هاست و می تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی موها را از حالت خشکی و زمختی خارج کند. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و چه بصورت ماسک و چه خوراکی می تواند غذای موهای شما باشد و موهایتان را تقویت کند.

مرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغReviewed by Arayesh on Dec 26Rating: 3.0مرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغمرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغ. سختی مراقبت از موهای مجعد. با اینکه زیبایی منحصربفرد خود را دارند اما برای مراقبت از آن ها دچار سختی می شویم.

مرطوب کردن موهای فر با ماسک تخم مرغ . سختی مراقبت از موهای مجعد. با اینکه زیبایی منحصربفرد خود را دارند اما برای مراقبت از آن ها دچار سختی می شویم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *