اسکراب روغن نارگیل و بادام
لایه بردار پوست با روغن نارگیل و بادام
بهمن ۲۳, ۱۳۹۷
درمان خشکی مو
ماسک موی خشک
بهمن ۲۳, ۱۳۹۷

نکات بهداشتی استفاده از لاک

لاک ناخن

نکات بهداشتی استفاده از لاک

نکات بهداشتی استفاده از لاک

۱- به لاک پاک کن ها حواستان باشد.
   لاک زدن ناخن ها می تواند تا حدی باعث افزایش استحکام ناخن ها شود، اما متاسفانه استفاده از لاک پاک کن های حاوی استون، استحکام ناخن ها را کاهش خواهند داد، چون این محلول قادر است علاوه بر پاک کردن لاک، به سطح ناخن ها هم نفوذ نماید، باعث نازک تر شدن آنها شود، استحکام آن ها را کم و در نهایت هم شکننده کند. به همین دلیل به تمام افرادی که عادت به استفاده مستمر از لاک دارند، توصیه می کنیم حتما به جای استون از پاک کننده های فاقد استون که این روزها به وفور هم در بازار وجود دارند، استفاده کنند.
۲- ناخن ها رنگی نشوند.
   بسیاری از افراد از رنگ گرفتن ناخن ها در اثر لاک زدن ناراضی هستن و معتقدند استفاده از لاک ها به مرور زمان، باعث تیره شدن رنگ ناخن های آن ها می شود. در حالی که در تولید لاک های امروزی از موادی استفاده می شود که باعث باقی ماندن رنگ پایدار پس از پاک کردن لاک نمی شود. اگر شما لاک های مرغوب، استاندارد و معتبر را خریداری کنید، دیگر نباید نگران رنگ گرفتن ناخن های خود باشید. لاک های ناخن معمولا رنگی تیره تر از ناخن های ما دارند و استفاده مکرر از آنها می تواند باعث زردی و لک شدن سطح ناخن ها شود ضمن اینکه برق ناخن ها هم به دلیل بدون رنگ بودن، مشکلی برای ناخن ها ایجاد نمی کنند. فقط به شرطی که با پاک کننده های حاوی استون از روی ناخن ها پاک نشوند.
۳- بیشتر از یک روز لاک را روی ناخن ها باقی نگذارید.
   اگر هر نوع لاکی با هر رنگی بیشتر از یک روز روی ناخن باقی بماند، اجازه رسیدن هوا به سطح ناخن را نمی دهد. در نتیجه، سطح ناخن ها به مرور زمان از حالت بی رنگ یا سفید به رنگ زرد تغییر می کند و ظاهر بدی پیدا می کنند. هر چه رنگ لاک تیره تر باشد و مدت زمان بیشتری هم روی ناخن ها بماند، احتمال اینکه ناخن ها زردتر و تیره تر شوند هم بیشتر خواهد بود. به طور کلی، لاک های ناخن معمولا رنگی تیره تر از ناخن های ما دارند و استفاده مکرر از آنها می تواند باعث زردی و لک شدن سطح ناخن ها شود. ساده ترین راه درمان ناخن های زرد شده در اثر استفاده مکرر از لاک هم، استراحت دادن چند ماهه به ناخن ها و لاک نزدن است.
۴- برای بچه ها لاک نزنید.
   تا حد امکان برای بچه ها از لاک استفاده نکنید. از آنجا که پوست و ناخن بچه ها نسبت به ما بزرگ ترها حساس تر است، ممکن است نسبت به این ماده آرایشی آلرژی نشان دهند و از طرف دیگر، گاهی برخی بچه های کوچک تر با مکیدن انگشت و ناخن خود، مقداری از لاک را هم می جوند و ورود مواد شیمیایی لاک به بدن می تواند برای آنها مشکل ساز شود.
۵- لاک را زمان طولانی روی ناخن بچه ها نگذارید.
   اگر تمایل دارید برای فرزند خود لاک بزنید، بهتر است این کار را محدود به ساعت های کوتاهی که قرار است به مهمانی بروید، کنید و بلافاصله پس از برگشتن به منزل هم لاک را با پاک کننده های غیراستونی و بدون الکل پاک کنید. اگر متوجه شدید پوست اطراف ناخن بچه ها به لاک حساسیت نشان داده، از خیر لاک زدن برای او بگذرید و سلامت پوست او را بی دلیل به خطر نیندازید.

نکات بهداشتی استفاده از لاکReviewed by آرایشگاه on Feb 12Rating: 3.0نکات بهداشتی استفاده از لاکبرای استفاده از لاک ناخن باید برخی از نکات بهداشتی و حساسیت ناخن ها را رعایت کنید تا برای ناخن ها و پوست اطراف آن ها مشکلی پیش نیاید. در این مقاله نکات بهداشتی استفاده از لاک را به شما آموزش می دهیم.

برای استفاده از لاک ناخن باید برخی از نکات بهداشتی و حساسیت ناخن ها را رعایت کنید تا برای ناخن ها و پوست اطراف آن ها مشکلی پیش نیاید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *