اپیکانتوپلاستی
مراقبت های بعد از اپیکانتوپلاستی
دی ۷, ۱۴۰۰
جراحی زیبایی
آمادگی پیش از عمل اتوپلاستی
دی ۹, ۱۴۰۰

چند روش خانگی برای پاکسازی پوست (قسمت۱)

مراقبت پوست

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست خانگی

(قسمت 1)

پاکسازی پوست

برای اینکه پوست صورت زیباتر و جوانتر به نظر بیاید و سلامتش حفظ شود می توانید از روش پاکسازی پوست خانگی نیز کمک بگیرید. در این بخش به شما خواهیم گفت که چگونه از شر آلودگی های پوستی خلاص شوید و صورتی شاداب و جوان داشته باشید. کسی علاقه ندارد که از درخشندگی و زیبایی صورتش کاسته شود، اما متاسفانه چه در اثر اشتباهات مراقبتی و چه به خاطر شرایط زندگی و آلودگی های محیطی این اتفاق خواهد افتاد و گریبان خیلی ها و بویژه بانوان را خواهد گرفت. از جمله مشکلاتی که برای برخی بسیار آزار دهنده و مشکل آفرین است جوش های سرسیاهی هستند بر روی صورت پدید می آیند و در صورت عدم مراقبت بیشتر می شوند. بنابراین باید فکر راه حلی برای رفع این جوش های نازیبا بر روی پوست صورت باشیم. اینجا روش هایی را خواهیم گفت که علاوه بر رفع جوش های سرسیاه زیبایی و جوانی را هم به پوستتان بر می گردانند:

چگونه جوش های سرسیاه را پاکسازی کنیم ؟

پوست وقتی دچار این مشکل می شود که منافذ آن بیشتر از حد بسته و یا حتی مسدود شوند. تمام منافذ پوستی صورت ما دارای غدد سبابه هستند. غدد سبابه چربی طبیعی پوست را تامین می کنند. این غدد پوست را نرم و هیدراته می کنند و باعث زیبا شدن آن می شوند. اگر بدنتان بیش از حد سبوم تولید کند، منافذ پوستی به طور کامل مسدود خواهند شد و در نهایت بر روی پوست سلول های مرده بوجود می آیند. سبوم اضافی و باکتری ها نیز سبب بروز جوش های سرسیاه می شوند و زیبایی و سلامت پوست را به خطر می اندازند.

بهتر است که جوش های سرسیاه خود را درمان نکنید و به پزشک متخصص مراجعه کنید. چرا که ابزار پزشکی استریل هستند و آسیب های پوستی را تشدید نمی کنند. اما اگر قصد دارید از روش های خانگی برای پاکسازی پوست خانگی استفاده کنید مطمئن شوید که ابزارتان ضدعفونی شده باشند.

بخور آب گرم برای پاکسازی پوست خانگی 

می توانید به مدت دو دقیقه به صورتتان بخور بدهید و یا یک حوله داغ را بر روی پوست برای چند دقیقه به آرامی بکشید. در این حالت منافذ پوستی باز می شوند و جوش های سرسیاه از پوست بیرون می آیند.

پاک کننده های کرمی

بوسیله پاک کننده های کرمی صورتتان را ماساژ داده و شستشو دهید. توجه کنید که این پاک کننده فرمول قوی برای پاکسازی داشته باشد. پاک کننده های شیری نباید زیاد رقیق و یا خیلی غلیظ باشند.

عصاره زعفران:

عصاره گیاه زعفران را با مالش الکل، آب جوش یا شستن با آب داغ گرم نمایید. با فشردن این عصاره بر روی پوست جوش ها را از بین خواهید برد. توجه کنید این محلول را نباید به بینی بمالید ممکن است دچار آلرژی شوید.

ابزار تخلیه جوش:

با استفاده از یک خارج کننده جوش سرسیاه صورت را پاکسازی کنید. برای اینکار لازم است ابتدا آن را با الکل، آب جوش یا آب و صابون داغ استریل نمایید. سپس روی جوش های سر سیاه فشار دهید تا جوش ها خارج شوند. سپس صورت را بخور آب سرد بدهید و یا با آب سرد بشویید. شستن صورت با آب سرد سبب می شود جوش دیگر برنگردند.

چند روش خانگی برای پاکسازی پوست (قسمت۱)Reviewed by Arayesh on Dec 29Rating: 3.0چند روش خانگی برای پاکسازی پوست قسمت اولچند روش خانگی برای پاکسازی پوست. برای اینکه پوست صورت زیباتر و جوانتر به نظر بیاید و سلامتش حفظ شود می توانید از روش پاکسازی پوست نیز کمک بگیرید.

چند روش برای پاکسازی پوست خانگی . برای اینکه پوست صورت زیباتر و جوانتر به نظر بیاید و سلامتش حفظ شود می توانید از روش پاکسازی پوست نیز کمک بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *