زیبایی
افزایش رشد موها با ماسک روغن نارگیل و زیتون
بهمن ۸, ۱۳۹۸
سلامت مو
دلایل بروز طاسی سر
بهمن ۱۰, ۱۳۹۸

گیاهی که موها را مقاوم می‌کند (۱)

سلامت مو

گیاهان دارویی

چند گیاهی که موها را مقاوم می کنند:

(قسمت 1)

افزایش استحکام موها:

طب سنتی قبل از اینکه ریزش مو را درمان کند، دنبال علت بروز آن است. بنابراین درمانی که برای ریزش موی شما تجویز می شود نمی تواند برای دیگری موثر باشد. در طب سنتی تغذیه عاملی بسیار تاثیرگذار در رشد و رویش موها محسوب می شود. در این مکتب بیشتر توصیه می شود که در رژیم غذایی خود گوشت و پروتئین بگنجانید، چرا که این مواد خوراکی گرم هستند و می توانند به رشد موها کمک کنند.

بنابراین لازم رژیم غذایی غلط را تغییر دهید. استرس دیگر علت ریزش مو در طب سنتی شناخته شده است. ولی ضروریست وضعیت کلی بدن بررسی شود چرا که ممکن است ریزش مو ناشی از اختلال در پوست و مو باشد و یا بخاطر بروز بیماری بخصوص.

با عسل سر را شیرین کنید:

عسل می تواند با خواص فوق العاده خود ریزش موهایتان را درمان کند. قند موجود در عسل آب و رطوبت مو را حفظ می کند و سبب نرمی موها می شود. پیش از استحمام کمی روغن زیتون و عسل را ترکیب کنید و به موها بمالید و پس از نیم ساعت موها را شستشو دهید. ترکیب روغن بادام تلخ و عسل را نیز می تواند موثر باشد.

 

پودر و روغن حنا:

حنا و روغن حنا می توانند موهای شما را تقویت کنند. حنا علاوه بر اینکه ریزش مو را رفع می کنند سبب خنک شدن پوست سر می شود. استفاده از حنا به همه توصیه نمی شود، چرا که ممکن است موها را خشک کند. اما می توانید پودر این گیاه را با روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کنید تا ضعف و خشکی و چربی مو نیز درمان شود. استفاده از این ترکیب دو بار در هفته توصیه می شود.

گرم کردن سر:

مصطکی دیگر گیاه رفع ریزش مو است. اگر می خواهید موها را تقویت کنید مصطکی را امتحان کنید. این صمغ گیاهی طبیعت گرم و خشک، محلل و مقوی دارد. می توانید پودر حنا و پودر مصطکی ترکیب کنید و روی موها بمالید. روغن مصطکی را می توانید به موها بمالید و بعد از چند ساعت سر را شستشو دهید. می توانید در روش دیگر پوسته سبز گردو را به ‌تنهایی و یا با حنا به موها بمالید. اگر سفیدی مو داشته باشید پوسته گردو، می تواند آن را رفع کند چرا که خاصیت رنگی نیز دارد. کمی پودر پوست گردو را با مقداری آب ترکیب کنید و به موها بمالید.

هلیله سیاه بخورید:

هلیله سیاه، به نام اکسیر طول عمر شناخته می شود و در کشور هند می روید. این گیاه علاوه ریزش مو بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. هلیله ضد سفیدی مو نیز هست. یک دانه هلیله کابلی زیر زبان بگذارید و همچون آب نبات آن را بخورید. می توانید در روش دیگر پس از استحمام به موها روغن هلیله بمالید.

تقویت ریشه های مو:

برای رفع ریزش مو سدر، حنا و مورد را ترکیب کنید تا ریشه موها محکم شود. این گیاهان التهاب های مو و پوست سر را می گیرند و ریزش مو را رفع می کنند.

گیاهی که موها را مقاوم می‌کند (۱)Reviewed by Arayesh on Jan 29Rating: 3.0چند گیاهی که موها را مقاوم می کنند قسمت اولچند گیاهی که موها را مقاوم می کنند. طب سنتی قبل از اینکه ریزش مو را درمان کند، دنبال علت بروز آن است. روغن زیتون و روغن بادام می توانند ریزش مو را رفع کنند.

چند گیاهی که موها را مقاوم می کنند. طب سنتی قبل از اینکه ریزش مو را درمان کند، دنبال علت بروز آن است. روغن زیتون و روغن بادام می توانند ریزش مو را رفع کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *