سلامت مو
گیاهی که موها را مقاوم می‌کند (۱)
بهمن ۹, ۱۳۹۸
سلامت مو
درمان شوره سر با سیر
بهمن ۱۱, ۱۳۹۸

دلایل بروز طاسی سر

سلامت مو

علت بروز طاسی

دلایل بروز طاسی سر:

چرا طاس می شویم:

طاسی مشکلی نیست که دیگر از شنیدنش تعجب کنیم، چرا که این پدیده و ریزش موی شدید تبدیل به معضلی بزرگ برای اکثریت مردم شده، بخصوص مردان. وراثت اصلی ترین عامل تعیین نوع طاسی خواهد بود.

امروز حتی مردان و زنان جوان نیز دچار ریزش مو می شوند و مردان بیشتر از قبل دچار طاسی با الگوی مردانه هستند.

بیشتر مردان دچار طاسی می شوند و این مشکل همچنان بصورت ژنتیکی منتقل می شود و شیوع زیادی هم دارد. بنابراین افراد سعی می کنند با درمان های دارویی و یا کاشت مو این مشکل را رفع کنند.

اما طاسی چگونه رخ می دهد؟

موها تقریبا همیشه تکثیر می شوند و رشد می کنند و از این نظر ساختمانی منحصر بفرد دارند. ما در طول عمر خود بارها ریزش و رشد موها را تجربه می کنیم و این کاملا طبیعی است و بصورت چرخشی رخ می دهد. این چرخش ریزش و رشد در نقاط مختلف بدن متفاوت است. موها سر هر 3 تا 5 سال یکبار می ریزند، سپس یک فاز استراحت را تجربه می کنند و دوباره رشد می کنند. یعنی 85 درصد موهای همیشه در حال تکثیر و رشد هستند و ما بقی در استراحت به سر میبرند. موهایی که در دوره استراحت هستند در یک چرخه 2 تا 3 ماهه می ریزند و سپس دوباره رشد می کنند.

اگر در روز 50 تا 100 تار مو از سر شما بریزد طبیعی است و ممکن است در شرایطی نیز گاهی بیشتر شود که جای نگرانی ندارد. علل بروز ریزش مو یا قابل درمان هستند و یا دیگر نمی توان آسیب و ریزش مو را درمان کرد. روش های درمانی تجویز شده برای افراد با توجه به مشکلشان متفاوت خواهد بود. بیشتر سفید پوستان دچار طاسی و ریزش مو می شوند.

ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه:

امروز برای رفع ریزش مو و زشتی طاسی سر نخستین چیزی که ممکن است به ذهن افراد برسد کاشت مو است. کاشت مو هزینه زیادی دارد اما روش درمانی دائمی محسوب می شود. آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی مردانه یا زنانه شایع ترین نوع ریزش مو است. این نوع ریزش مو ژنتیکی است و نمی توان جلوی بروز آن را گرفت.

این ریزش مو علاوه بر اینکه به صورتی وراثتی انتقال پیدا می کند با افزایش سن تشدید نیز می شود. جالب است بدانید در میان مردم دنیا چینی‌ها و کره‌ای‌ها خیلی کمتر دچار طاسی و آلوپسی می شوند. هورمون دی‌هیدروتستوسترون اصلی ترین علت بروز طاسی سر در مردان است. در این نوع ریزش مو، موها از پیشانی پس می روند و حلقه هایی خالی و بدون مو روی سر بوجود می آید.

اما طاسی الگوی زنانه ابتدا نازک‌ شدن تمام موها را شامل می شود و در مراحل بعد ریزش مو را شاهد خواهیم بود. ریزش موی منطقه‌ای دیگر نوع طاسی سر است. در این طاسی موهای نقاط پراکنده مو روی سر خالی می شود. این پدیده به بیماری خود ایمنی برمی گردد و مربوط به عوامل بیرونی نیست.

در این بیماری سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم هجوم می برد. این بیماری با حمله به فولیکول ها از رشد موهای جدید جلوگیری می کند.

می توانیم از طاسی جلوگیری کنیم؟

متاسفانه مجبوریم که ژنتیک خود را بپذیریم و با آن کنار بیاییم. نمی توان از طاسی سر جلوگیری کرد و چه زود و چه دیر اگر در ژنتیک ما طاسی و ریزش مو باشد رخ خواهد داد. بهتر است با ظاهر خود همانطور که هست کنار بیاییم و اگر بسیار برایمان ناخوشایند بود از روش هایی همچون کاشت مو استفاده کنیم.

دلایل بروز طاسی سرReviewed by Arayesh on Jan 30Rating: 3.0دلایل بروز طاسی سردلایل بروز طاسی سر. طاسی مشکلی نیست که دیگر از شنیدنش تعجب کنیم، چرا که این پدیده و ریزش موی شدید مشکل خیلی هاست. کاشت مو.

دلایل بروز طاسی سر. طاسی مشکلی نیست که دیگر از شنیدنش تعجب کنیم، چرا که این پدیده و ریزش موی شدید مشکل خیلی هاست. کاشت مو.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *