افزایش زیبایی پوست
نکات افزایش زیبایی پوست
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷
لوازم آرایش ارگانیک
بهترین لوازم آرایش ارگانیک (قسمت۱)
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷

۶ نکته مراقبت از مو

نکات مراقبت از مو

۶ نکته مراقبت از مو

۶ نکته مراقبت از مو

   زیبایی موها بیشتر از اینکه بحثی ژنتیکی باشد، بستگی به مراقبت ها و نحوه برخورد و نگهداری از آن ها دارد. به این معنی که  هر چقدر هم که موها، زیبایی طبیعی داشته باشند ولی درست از آن ها مراقبت نشوند، فایده ای ندارد و این سلامتی و زیبایی که مطلوب است، به دست نمی آید.
- آیا باید موها را در هوای آزاد باز بگذاریم تا خشک شوند؟ خیر
   مدت های زیادی گفته می شد که موها را باید به این سبک خشک کنید تا آسیبی نبینند، اما این نظریه تقریبا درست تلقی نمی شود. چون موها در حالت خیس، مقاوت بسیار کمتری دارند و سریع تر آسیب خواهند دید. از طرفی آزاد گذاشتن موهای خیس، باعث می شود انتهای آن ها دچار شکاف و موخوره شود و کوتیکول مو تخریب گردد، چون وزن زیادی به دلیل مرطوب بودن روی انتهای مو قرار خواهد گرفت، همچنین موها با جذب آب، متورم خواهند شد که همین موضوع هم باعث بیشتر شدن فشار روی ساختار مو می شود. بهتر است که موها را اول با یک حوله پنبه ای آبگیری کنید و بعد به روش درست با خشک کننده ها کاملا خشک کنید.
- سوال: آیا نور خورشید باعث آسیب رساندن به موها می شود؟ پاسخ: بله
   اشعه UV خورشید، تاثیر مشابه پودر دکلره روی موها دارد. تابش آفتاب به سرعت رطوبت موها را از بین می برد و موها را خشک و شکننده و آسیب پذیر می کند. توصیه می کنیم برای موها هم مثل پوست صورت که ضدآفتاب استفاده می شود، اسپری های محافظت کننده را مصرف کنید تا سالم بمانند و کمتر آسیب ببینند. پوشاندن موها هم در زمانی که تابش شدید و مستقیم است، می تواند از آسیب آن ها جلوگیری کند.
- سوال: آیا می توان از آسیب مو جلوگیری کرد؟ پاسخ: بله
   هر مشکلی راه حلی دارد و راه حل جلوگیری از آسیب موها، این است که از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید و یا از تماس آن ها با عوامل آسیب رسان جلوگیری کنید. استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده مو باکیفیت، در تامین رطوبت کافی موها تاثیر زیادی دارد. استفاده از درجه پایین وسایل حرارتی، اسپری های محافظتی و جلوگیری از تماس مو با کلر (آب استخر) هم می تواند توصیه های خوبی برای جلوگیری از تخریب موها شود.
- سوال: آیا ویتامین D برای موها مفید است؟ پاسخ: بله
   ویتامین D روی چرخه رشد موها تاثیر می گذارد چون هر فولیکول مو، گیرنده ویتامین D می باشد و کمبود آن موجب می شود این چرخه مختل گردد. اما کمبود ویتامین D تقریبا در بیشتر افراد وجود دارد و این را با یک آزمایش ساده می توانید متوجه شوید. توصیه می کنیم گاهی بدون ضدآفتاب برای مدت کوتاهی در معرض نور خورشید قرار بگیرید و مکمل های این ویتامین را مصرف کنید. مخصوصا افرادی که در محیط های شهری و کم نور زندگی می کنند، بهتر است که درباره میزان این ویتامین در بدن خود جدی باشند.
- سوال: آیا وسایل حرارتی باعث تخریب موها میشه؟ پاسخ: خیر!
   البته این پاسخ مطلق نیست، اما هر دمایی کمتر از 185 درجه، آسیب رسان نیست و با همین میزان از حرارت و دما، می توان استفاده ای کم خطر و درست از وسایل حرارتی داشت. دمای بالاتر از این مقدار، کراتین مو را تخریب می کند و تنها چیزی که موجب می شود از چنین دمایی استفاده کنید، عجله کردن برای خشک کردن یا حالت دادن به موها است.
- سوال: آیا شستن روزانه موها با شامپو برای موها خوبه؟ پاسخ: خیر
   شستن هر روزه موها، باعث می شود روغن طبیعی رشته های مو و کف سر از بین برود و موها خشک، شکننده و بدحالت شوند. همچنین کف سر هم با خشکی مواجه شده و دچار پوسته ریزی (شوره) و ریزش مو و رنگ موها هم زودتر پاک خواهند شد. شستن موها و دفعات آن ها، به جنس موها و نیاز آن ها به تمیز شدن بستگی دارد. برای موهای نرمال، بهتر است که از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید و برای موهای خشک، از شامپو و نرم کننده های مناسب موی خشک که رطوبت کامل موها را تامین می کند، استفاده کنید. برای موهای چرب علاوه بر شستشو با شامپوی مناسب، از تونر مو هم استفاده کنید تا چربی موها را کنترل کند و نیاز آن ها به شستشو را کاهش دهد.

۶ نکته مراقبت از موReviewed by آرایشگاه on Sep 5Rating: 3.0۶ نکته مراقبت از موبرای مراقبت از موها روش های مختلفی وجود دارد که خانم ها باید با رعایت نکاتی طلایی سلامت موهای خود را حفظ کنند. در این مقاله ۶ نکته مراقبت از مو را به شما آموزش می دهیم.

برای مراقبت از موها روش های مختلفی وجود دارد که خانم ها باید با رعایت نکاتی طلایی سلامت موهای خود را حفظ کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئوال امنیتی ;) *